Dündar, RecepKızık, Mehmet Mustafa2024-08-042024-08-0420221300-28992149-9683https://doi.org/10.17679/inuefd.1146730https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1180761https://hdl.handle.net/11616/89160Ekolojik okuryazarlık, çevre eğitimi ve sürdürülebilirlik kavramları özellikle sanayi devriminden sonra dünya devletlerinin daha temiz bir doğal hayat ve çevre inşa etmek için üzerinde durduğu konular olmuştur. Bu araştırmada da ekolojik okuryazarlık, çevre eğitimi ve sürdürülebilir gelişme odaklı eğitim anlayışı incelenmiş bunun sonucunda ortaya çıkan çevre eğitimi ve çevre teması ile ilişkili konular doküman incelemesi yöntemi kullanılarak ele alınmış ve Hayat Bilgisi öğretim programındaki yerleri incelenmiştir. Araştırmada Hayat Bilgisi öğretim programında çevre teması ile ilişkili kazanım, amaçlar ve becerilerin program genelinde az yer kapladığı ve bütün ünitelerde yer almadığı ve bunun ekolojik okuryazarlık ve sürdürülebilir eğitim anlayışının öğrencilere aktarılmasında eksikler oluşturabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çevre teması ile ilgili kazanımlar işlenirken öğrencilere yönelik doğa eğitimi altında bir dizi etkinlik yapılmasının öğrencilerde doğaya yönelik olumlu tutum geliştireceği de belirtilmiştir. Araştırmada alana katkı yapması için birtakım önerilerde de bulunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEkolojik Okuryazarlık, Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Anlayışı Bağlamında Çevre Temasının Hayat Bilgisi Dersi Programındaki Yerinin İncelenmesiArticle2331954197410.17679/inuefd.11467301180761