Duruhan, KemalÇapuk, Suat2020-08-052020-08-0520152146-1759https://hdl.handle.net/11616/17282https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/210859Yıl: 2015Cilt: 13Sayı: 13ISSN: 2146-1759Sayfa Aralığı: 145 - 175Metin Dili:TürkçeÖz: Bu çalışmada Türkiye ve ABD üniversitelerinde "Eğitim Programları ve Öğretim" alanında uygulanmakta olan yüksek lisans ve doktora eğitim programları arasındaki benzer ve farklı yönleri karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Çalışma, nitel araştırma modellerinden "çoklu durum çalışması" temelinde "karşılaştırmalı araştırma" metodolojisine uygun olarak elde edilen ilgili dokümanların betimsel ve lisansüstü eğitim programlarında eğitim gören bireylerle yapılan görüşme verilerinin "yorumlamacı" (interpretivist) bir bakış açısı ile incelenmesine dayalı olarak yapılmıştır. Araştırmada veriler, belirlenen üniversitelerin kurumsal internet adreslerinden, eğitim programları ve öğretim bilim dalı öğretim elemanlarından elde edilen dökümanlardan ve ilgili üniversitelerde yüksek lisans ve doktora eğitimine devam eden veya tamamlamış olan her üniversiteden üç katılımcı olmak üzere toplam 18 katılımcıdan elde edilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; Türkiye ve ABD üniversiteleri Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalı lisansüstü eğitim programları temelinde Türkiye'deki Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalı lisansüstü eğitim programlarına yönelik bir "çerçeve program" önerilmiştir.trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı Alanında Lisansüstü Eğitim Çerçeve Program ÖnerisiA Proposal Of Graduate Programs In Curriculum And InstructionArticle1313145175210859