Konar, NurettinKurtoğlu, Ahmet2021-05-152021-05-152020KONAR N,KURTOĞLU A (2019). Bireysel ve Takım Sporu Yapan 12-15 Yaş Görme Engelli Öğrencilerin Fiziksel ve Motorik Özelliklerinin Karşılaştırılması. Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri Dergisi, 11(2), 55 - 59. Doi: 10.5336/sportsci.2019-654311308-09382146-8885https://doi.org/10.5336/sportsci.2019-65431https://hdl.handle.net/11616/33612https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/337900Öz: Amaç: Bu çalışmanın amacı; 12-15 yaş grubu (5-8. sınıf) görme engelli öğrencilerden bireysel spor yapanlar ile takım sporu yapan erkek öğrencilerin fiziksel ve motorik özelliklerini karşılaştırmaktır. Gereç ve Yöntemler: Çalışmaya, ülkemizdeki görme engelliler ortaokullarında öğrenim gören ve haftada en az iki gün antrenman yapan 62 “goalboll” takım sporcusu, 12 judo, 12 yüzme ve 13 atletizm sporu olmak üzere, toplamda 37 bireysel spor yapan erkek öğrenciler katılmıştır. Çalışmada katılımcıların yaş, boy uzunluğu, vücut ağırlığı, beden kitle indeksi, çevre ölçümleri, flamingo denge testi, esneklik, durarak uzun atlama, mekik, bükülü kolla asılma, 5x10 mekik koşusu, el kavrama kuvveti, dikey sıçrama gibi fiziksel ve motorik özelliklerin ölçümleri alınmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılanlar arasında yaş, boy, denge testi, otur-eriş testi, uzun atlama testi, mekik testi, bükülü kolla asılma testi, dikey sıçrama testi, el kavrama kuvveti testi bakımından anlamlı bir farklılık bulunamamış, vücut ağırlığı, beden kitle indeksi, mekik koşusu ve vücut çevresi ölçümleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Sonuç: Araştırma sonuçlarına göre, takım sporları yapan sporcuların kiloları, beden kitle indeksi değerleri ve vücut çevresi ölçümleri, bireysel spor yapanlara göre daha yüksektir. Performanslarının artırılması bakımından, takım sporu yapan görme engelli golbol takımlarının antrenman programlamasında aerobik ve anaerobik antrenmanların dengeli bir şekilde yapılması önerilebilir.Abstract: Objective: The purpose of this study is; To compare the physical and motoric characteristics of the 12-15 age group (5-8th grade) visually handicapped students with team sports and individual sportsmen. Material and Methods: 62 goalball athletes, 12 judo, 12 swimming and 13 athletic athletes (37 individual athletes in total) participated in the visually impaired secondary school in our country and who trained at least 2 days a week. Physical and motoric characteristics such as gender, age, height, body weight, body mass index, circumference measurements, flamingo balance test, flexibility, long jump, twisted arm hanging, 5x10 shuttle running, hand grip strength, vertical jump measurements were taken. Results: There was no significant difference between participants in terms of age, height, balance test, sit and reach test, long jump test, shuttle test, twisted arm hanging test, vertical jump test and hand grip strength test. Significant differences were found between participants’ weight, body mass index, shuttle run and body circumference measurements. Conclusion: According to the results of the research, the athletes’ weight, body mass index values and body circumference measurements of students who do team sports are higher than those of individual sportsmen. In terms of increasing students who do team sports’ performance, it is advisable to perform aerobic and anaerobic training in the training program.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBireysel ve Takım Sporu Yapan 12-15 Yaş Görme Engelli Öğrencilerin Fiziksel ve Motorik Özelliklerinin KarşılaştırılmasıComparison of Physical and Motoric Characteristics of 12-15 Age Individuals and Visually Impaired Students in Team SportsArticle112555910.5336/sportsci.2019-65431337900