Aşut, NuriyeÖzbay, Hatice EsmaAkkaya, GamzeErtekin, Pelin2020-07-212020-07-212016ERTEKİN, P., (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimlerine İlişkin Başarılarının Olası Bilimsel Epistemolojik Yordayıcılarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 157-168.1300-28992149-9683https://hdl.handle.net/11616/17140https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/237838Öz: Bu çalışmada amaç ortaokul öğrencilerinin fen bilimlerine ilişkin başarılarının olası bilimsel epistemolojik yordayıcılarını araştırmaktır. Bu amaçla çalışmada ilişkisel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmaya ortaokul 5., 6. ve 8. sınıf düzeyinde olan 100 öğrenci dahil edilmiştir. Araştırmanın verileri Fen Bilimleri Başarı Testi ve Bilimsel Epistemolojik İnanç Ölçeği ile toplanmıştır. Veri analizinde doğrusal regresyon analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin genel olarak başarı düzeylerinin düşük olduğu, bilimsel epistemolojik inançlarının ise gelişmiş düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bu tezat duruma paralel olan bir diğer önemli sonuç ise öğrencilerin bilimsel epistemolojik inançlarının fen bilimleri başarısını istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde yordamadığıdır. Sonuç olarak fen bilimleri başarısı ve bilimsel epistemolojik inançların ilişkili olmadığı gözlenmiştir Başlık (İngilizce): Investigation of Scientific Epistemological Predictors of Science Achievement of Middle School Students Öz (İngilizce): The purpose of this study is to investigate scientific epistemological predictors of science achievement of middle school students. In line with this purpose correlational research method was utilized. The study involved 100 fifth, sixth and eighth grade middle school students. The data of the study was collected by “Science Achievement Test” and “Scientific Epistemological Beliefs Scale”. For analysis of the data, linear regression technique was used. The findings showed that the achievement level of the students was low while they had advanced epistemological beliefs. As another finding parallel to this conflict, scientific epistemological beliefs of the students did not predict significantly science achievement. In conclusion, it was observed that scientific epistemological beliefs and science achievement of the students were not associatedtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimOrtaokul Öğrencilerinin Fen Bilimlerine İlişkin Başarılarının Olası Bilimsel Epistemolojik Yordayıcılarının İncelenmesiInvestigation of Scientific Epistemological Predictors of Science Achievement of Middle School StudentsArticle172157168237838