Tortamış, Banu ÖzkayaTekin, Gökçe2020-07-072020-07-072011Banu ÖZKAYA T., Gökçe T. (2011). Yaygın gelişimsel bozukluk gösteren çocuklarda sosyal öykülerin kullanımı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1300-28992149-9683https://hdl.handle.net/11616/16541https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/145905Öz: YGB (Yaygın Gelişimsel Bozukluk) tanısına sahip çocukların sosyal iletişim yollarını etkin biçimde kullanamamaları, onların toplumsal hayata katılımlarını önemli ölçüde sınırlandırmaktadır. Günümüzde YGB tanısı alan çocukların sayısındaki hızlı artış, bu çocuklara yönelik sosyal beceri ve eğitim programlarının da gelişmesine ve çeşitlenmesine yol açmıştır. Çalışmada, YGB gösteren çocukların sosyal gelişimlerini desteklemek için kullanılan sosyal öykü yöntemi kuramsal temel ve uygulama çerçevesinde incelenmiştir. Sosyal öykülerin özel eğitim alanında tanınmasına ve uygulanmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur. Başlık (İngilizce): The use of social stories for children with pervasive developmental disorders Öz (İngilizce): Children diagnosed with PDD (Pervasive Developmental Disorders) cannot effectively use the social interaction channels which significantly limit their participation in social life. The rapid increase in the number of children diagnosed with PDD led to the advancement and diversification of social skill intervention programs. Social stories targeting to support the social development of children diagnosed with PDD were examined within a theoretical and applied framework in this study. Furthermore, recommendations were made to introduce and implement social stories in the field of special education.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıYaygın gelişimsel bozukluk gösteren çocuklarda sosyal öykülerin kullanımıThe use of social stories for children with pervasive developmental disordersArticle121101121145905