Baştepe, İsmail2020-08-102020-08-102009BAŞTEPE İ (2009). ETKİLİ OKULUN EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİ VE ORTAMI BOYUTLARININ NİTELİKLERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 8(29), 76 - 83.1304-0278https://hdl.handle.net/11616/17474https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/251133Öz: Etkili okul, birey ve toplumun eğitim-öğretim isteklerini en üst düzeyde gerçekleştiren öğrenci merkezli çağdaş bir eğitim-öğretim kurumudur. Eğitim-öğretim süreci ve ortamı boyutları etkili okulun önemli boyutlarındandır. Eğitim-öğretim ise planlı ve amaçlı sosyal bir girişimdir. Bu sosyal girişimin etkili ve verimli olabilmesi için, planlanmış bir eğitim-öğretim sürecine ve amaca uygun donanımlı eğitim-öğretim ortamına gereksinim vardır. Bu çalışmanın amacı, etkili okulun eğitim-öğretim süreç ve ortamı boyutlarının niteliklerini açıklayarak önemini vurgulamaktır. Bu nedenle, makalenin birinci bölümünde etkili okulun eğitim-öğretim sürecinin nitelikleri, ikinci bölümünde etkili okulun eğitim-öğretim ortamının nitelikleri vurgulanmaya çalışılmıştır. Son bölümünde ise konuyla ilgili sonuç ve önerilere yer verilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessETKİLİ OKULUN EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİ VE ORTAMI BOYUTLARININ NİTELİKLERİTHE QUALITIES OF EDUCATION PROCESS AND MEDIUM DIMENSIONS OF EFFECTİVE SCHOOLArticle8297683251133