Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin kariyer geleceği algı düzeylerinin farklı değişkenlere
göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın modeli, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel
niteliktedir. Araştırma grubunu Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesinde öğrenim gören 508 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmaya katılanların kariyer geleceği algısını belirlenmesi amacıyla, Rottinghaus, Day ve
Borgen (2005) tarafından geliştirilen Kariyer Geleceği Ölçeği (KARGEL) kullanılmıştır. Ölçümlerin, normal
dağılıma uygun olup olamadığını belirlemek için tek örneklem Kolmogorov Smirnov Testi uygulanmıştır. Kariyer
uyumluluğu alt boyutu normal dağılım gösterdiği için t ve Anova testleri uygulanarak anlamlılık P>.05 alınmış,
fakat diğer boyutlarda normal dağılım göstermediği için verilerin çözüm ve yorumlanmasında, Kruskal Wallis-H
testi ve Mann Whitney-U testi kullanılarak anlamlılık düzeyi P<.05 alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ve
hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS (Statistical package for social sciences) paket programı kullanılmıştır.
Araştırmaya katılan öğrencilerin genel kariyer geleceği boyutu ortalamalası (Ort.=83,58) ve kariyer geleceği alt
boyutlarından kariyer iyimserliği puan ortalaması (Ort.=36,65) orta seviyede, kariyer uyumluluğu alt boyut puan
ortalaması (Ort.=37,61) yüksek seviyede ve iş piyasasına ilişkin algı bilgisi alt boyut puan ortalaması ise
(Ort.=9,31) orta düzeyin üzerinde olduğu söylenebilir. Kişisel özelliklere göre ise üniversite öğrencilerinin kariyer
geleceği algı düzeylerinin baba öğrenim durumu, “Boş zamanlarını nasıl değerlendirir siniz?” ve “Boş
Zamanlarını Değerlendirmede Güçlük Çekiyor musunuz?” değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunurken,
diğer değişkenlerine (Yaş, Cinsiyet, Gelir durumu Anne eğitim, Aktif spor yapma durumu ve Boş zaman
yeterlimi?) göre anlamlı bir fark bulunamamıştır
The aim of this research is to show whether the university students' perception level of career futures
differ according to different variables. The model of the research is descriptive of quantitative research methods.
The research group consists of 508 students studying at Karamanoğlu Mehmetbey University. The Career Future
Scale (KARGEL) developed by Rottinghaus, Day and Borgen (2005) was used to determine career perception of
the participants in the survey. A single sample Kolmogorov Smirnov Test was applied to determine whether the
measurements were appropriate for normal distribution. Because the career career compatibility showed normal
distribution, the Kruskal Wallis-H test and the Mann Whitney-U test was used in the interpretation and
interpretation of the data and and the significance level was taken as p <.05, but for not normal distribution, t and
Anova tests were used and the significance level was taken as p >.05. SPSS (Statistical package for social sciences)
package program was used to evaluate the data and to calculate the values. The average age of the students who
participated in the study was the mid-level of general career future dimension and career optimism of career
prospective sub dimentions and also, career orientation subscale average was high level and the job market is
above the medium level. According to personal characteristics, there is a significant difference between university
students’ career future perceptions, father education status, "How do you spend your leisure time" and "Do you
have difficulty in your leisure time?", While other variables (Age, Gender, , Active sportswear status, and leisure
time?) have no a significant difference.