DSpace Repository

Bireysel ses eğitimi dersi ile müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumların farklı değişkenler açısından incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Engür, Doruk
dc.contributor.author Çeliktaş, Hatice
dc.contributor.author Eğri, Mehmet
dc.date.accessioned 2019-04-30T13:00:44Z
dc.date.available 2019-04-30T13:00:44Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Engür, D , Çeliktaş, H , Eğri, M . (2018). Bireysel Ses Eğitimi Dersi ile Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (3), 29-40. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/download/article-file/600976
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10078
dc.description.abstract Müzik öğretmeninin sesini doğru bir teknikle, etkili bir biçimde kullanması hem öğretmenin ses sağlığı hem de dersin verimliliği açısından önemlidir. Bu bakımdan öğretmen adaylarının müzik öğretmenliği programında yer alan “Bireysel Ses Eğitimi” dersine yönelik olumlu tutum geliştirmeleri beklenmektedir. Bu araştırmada Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin “Bireysel Ses Eğitimi” dersine yönelik tutumları ile mesleğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bu tutumların farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda kız öğrencilerin hem bireysel ses eğitimi dersine hem de mesleğe yönelik tutumlarının erkek öğrencilerden yüksek olduğu tespit edilmiştir. Son sınıf öğrencilerinin mesleğe yönelik tutum puanları birinci sınıf öğrencilerine göre daha düşük bulunmuştur. Bireysel çalgısı bağlama olan öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutumlarının diğer öğrencilere göre daha düşük olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum puanları hem genel akademik not ortalamaları ile hem de mesleğe yönelik tutum puanları ile pozitif yönde ilişkili bulunmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The effective use of music teacher's voice with the right technique is important both for the teacher's sound health and the efficiency of the course. In this respect, it is expected that the teacher candidates will develop positive attitude towards the individual voice training (IVT) course in the music education program. In this research, it is aimed to determine the relationship between attitudes of students at Music Education Department towards IVT and their profession and to examine these attitudes in terms of different variables. The results suggest female students' attitudes towards both IVT courses and the profession are higher than males’. The attitudes of senior students towards the profession are lower than freshmen’s. It is determined that the students whose major instrument is baglama have lower attitudes towards IVT compared to others. The students' attitudes towards IVT courses are positively correlated with both their GPAs and the occupational attitude scores. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject müzik eğitimi tr_TR
dc.subject öğretmenlik mesleğine yönelik tutum tr_TR
dc.subject ses eğitimi tr_TR
dc.subject Music Education tr_TR
dc.subject Attitudes Towards Music Teaching Profession tr_TR
dc.subject Voice Training tr_TR
dc.title Bireysel ses eğitimi dersi ile müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumların farklı değişkenler açısından incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative An analysis of the attitudes towards individual voice training and music teaching profession in terms of different variables* tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 29 tr_TR
dc.identifier.endpage 40 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record