DSpace@İnönü

Kur’an’da “Tenzîl” kavramına eğitim açısından bir yaklaşım

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kasapoğlu, Abdurrahman
dc.date.accessioned 2019-05-10T07:40:23Z
dc.date.available 2019-05-10T07:40:23Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Kasapoğlu, A. (2014). Kur’an’da “Tenzîl” kavramına eğitim açısından bir yaklaşım. Cilt:5 Sayı:1, 41-84 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/ifd/issue/40176/535326
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10576
dc.description.abstract Araştırmanın anahtar kavramı olan “tenzîl”in Kur’an’da geçtiği âyetler ve bu âyetlere müfessirlerin getirdikleri yorumlar esas alınarak, Kur’an’ın oluşturmak istediği toplum modeli için uyguladığı eğitim sürecindeki tedricilik incelenmiştir. Günümüzde eğitim ilke ve yöntemleri üzerinde, eğitimde program geliştirme hakkında yapılmış araştırma verilerinin ışığında, Kur’an’ın “tenzîl” adıyla ortaya koyduğu vahiy indirme süreci değerlendirilmiştir. Kur’an’da geçen “tenzîl” kavramından ve vahyin indirilişi sürecinde yaşanan tenzîl hadisesinden hareketle, Kur’an’ın nasıl bir eğitim yöntemi izlediğini belirlenmeye çalışılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kur’an tr_TR
dc.subject Vahiy tr_TR
dc.subject Tenzîl tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Aşamalılık tr_TR
dc.title Kur’an’da “Tenzîl” kavramına eğitim açısından bir yaklaşım tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 41 tr_TR
dc.identifier.endpage 84 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster