dc.contributor.author |
Alapınar Gençay, Çağdaş |
|
dc.date.accessioned |
2019-05-14T06:00:30Z |
|
dc.date.available |
2019-05-14T06:00:30Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
Alapınar Gençay, Ç. (2018). Çağdaş türk müziğinde hasan ferid alnar ve “sekiz piyano parçası” nın yeri. Cilt:4 Sayı:1, 62-68 ss. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/ijca/issue/35426/425834 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/10812 |
|
dc.description.abstract |
Hasan Ferid Alnar, Türk Musıkisi ile iç içe bir ailede büyümüş ve ilk müzik eğitimini bu yönde almıştır. İleriki yıllarda bu birikimini, çoksesli müzik kuralları ile sentezleyerek, Çağdaş Türk Müziği’ndeki yerini çok farklı ve değerli kılmıştır. Hasan Ferid Alnar, “Türk Beşleri” olarak adlandırılan, Çağdaş Türk Müziği’nin öncü bestecileri ( Cemal Reşit Rey, Hasan Ferid Alnar, Ulvi Cemal Erkin, Ahmet Adnan Saygun, Necil Kazım Akses) arasında, hak ettiği değeri görememiştir. Hasan Ferid Alnar’ın bestelerinde, Türk ezgilerinin önemi büyüktür. Makamları, eserlerinde orjinalliğini yitirmeden, geleneksel Türk Musıkisi etkilerini koruyarak kullanmıştır. Sekiz Piyano Parçası, bu yaratı özelliğinin en önemli eserleri arasındadır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Hasan Ferid Alnar |
tr_TR |
dc.subject |
Çağdaş Türk Müziği |
tr_TR |
dc.subject |
Sekiz Piyano Parçası |
tr_TR |
dc.title |
Çağdaş türk müziğinde hasan ferid alnar ve “sekiz piyano parçası” nın yeri |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
4 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
62 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
68 |
tr_TR |