DSpace@İnönü

Çağdaş türk müziğinde hasan ferid alnar ve “sekiz piyano parçası” nın yeri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Alapınar Gençay, Çağdaş
dc.date.accessioned 2019-05-14T06:00:30Z
dc.date.available 2019-05-14T06:00:30Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Alapınar Gençay, Ç. (2018). Çağdaş türk müziğinde hasan ferid alnar ve “sekiz piyano parçası” nın yeri. Cilt:4 Sayı:1, 62-68 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/ijca/issue/35426/425834
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10812
dc.description.abstract Hasan Ferid Alnar, Türk Musıkisi ile iç içe bir ailede büyümüş ve ilk müzik eğitimini bu yönde almıştır. İleriki yıllarda bu birikimini, çoksesli müzik kuralları ile sentezleyerek, Çağdaş Türk Müziği’ndeki yerini çok farklı ve değerli kılmıştır. Hasan Ferid Alnar, “Türk Beşleri” olarak adlandırılan, Çağdaş Türk Müziği’nin öncü bestecileri ( Cemal Reşit Rey, Hasan Ferid Alnar, Ulvi Cemal Erkin, Ahmet Adnan Saygun, Necil Kazım Akses) arasında, hak ettiği değeri görememiştir. Hasan Ferid Alnar’ın bestelerinde, Türk ezgilerinin önemi büyüktür. Makamları, eserlerinde orjinalliğini yitirmeden, geleneksel Türk Musıkisi etkilerini koruyarak kullanmıştır. Sekiz Piyano Parçası, bu yaratı özelliğinin en önemli eserleri arasındadır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hasan Ferid Alnar tr_TR
dc.subject Çağdaş Türk Müziği tr_TR
dc.subject Sekiz Piyano Parçası tr_TR
dc.title Çağdaş türk müziğinde hasan ferid alnar ve “sekiz piyano parçası” nın yeri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 62 tr_TR
dc.identifier.endpage 68 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 4 Sayı 1 [15]
    Cilt 4' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster