DSpace@İnönü

Özel yetenekli çocukların evrensel ahlaki değer düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Umar, Çiğdem Nilüfer
dc.date.accessioned 2019-05-15T05:26:42Z
dc.date.available 2019-05-15T05:26:42Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Umar, Ç.N. (2018). Özel yetenekli çocukların evrensel ahlaki değer düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Cilt:19 Sayı:3, 344-361 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inuefd/issue/39149/486962
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10892
dc.description.abstract Bu çalışma ile 10-13 yaş aralığındaki özel yetenekli çocukların evrensel ahlaki değer düzeylerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmaya 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ilindeki okullarda öğrenim gören özel yetenekli tanılı 112 çocuk gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin evrensel ahlaki değer düzeyini ölçmek için, ‘10-13 Yaş Çocukları İçin Evrensel Ahlaki Değerler Ölçeği’; kişisel özellikleri belirlemek üzere ‘Kişisel Bilgi Formu’ kullanılmıştır. Evrensel Ahlaki Değerler Ölçeği 48 maddeden oluşmaktadır. Evrensel Ahlaki Değerler Ölçeği’nin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,97 dir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, 10-13 yaş aralığındaki özel yetenekli çocukların evrensel ahlaki değer düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür. Yaş değişkenine göre Evrensel Ahlaki Değerler Ölçeği ve tüm alt boyut puan ortalamaları, baba mesleği değişkenine göre Evrensel Ahlaki Değerler Ölçeği ve bilişsel boyut hariç diğer alt boyut puan ortalamaları ve 0-3 yaş bakım veren değişkenine göre Evrensel Ahlaki Değerler Ölçeği duygusal boyutu için istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to investigate the universal moral values ​​of gifted children according to sociodemographic variables. Research is a study in relational screening model. 112 gifted children participated voluntarily from the schools in Istanbul in the 2018-2019 academic year. In order to measure the universal moral value of the gifted students, “The Universal Ethical Values Scale For 10-13 Year-Old Children” and to determine personal characteristics, “Personal Information Form” were used. The Universal Moral Values ​​Scale consists of 48 items. The reliability of the scale was 0,970 Cronbach Alpha factor. According to the findings of the study, it was seen that the universal moral values ​​of the gifted children between the ages of 10-13 were low. It was observed that there is a significant relationship of the age, the father's profession and 0-3 age caregiver variables of the gifted children with the average points of the Universal Moral Values ​​Scale and all the subscales. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Evrensel Ahlaki Değerler tr_TR
dc.subject Universal Moral Values tr_TR
dc.subject Gifted Children tr_TR
dc.subject 10-13 Year-Old Children tr_TR
dc.subject Özel yetenek tr_TR
dc.subject 10-13 yaş çocuklar tr_TR
dc.title Özel yetenekli çocukların evrensel ahlaki değer düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigation the universal moral values of gifted children according to socio-demographic variables tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 344 tr_TR
dc.identifier.endpage 361 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster