DSpace@İnönü

Öğretmen adaylarının gözlem ve çıkarım becerilerinin iyileştirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Cansız, Nurcan
dc.contributor.author Cansız, Mustafa
dc.date.accessioned 2019-05-15T05:31:55Z
dc.date.available 2019-05-15T05:31:55Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Cansız, M. Cansız, N. (2018). Öğretmen adaylarının gözlem ve çıkarım becerilerinin iyileştirilmesi. Cilt:19 Sayı:3, 362-373 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inuefd/issue/39149/335762
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10894
dc.description.abstract Bu çalışmada, sınıf içi uygulama sonrası sınıf öğretmeni adaylarının gözlem ve çıkarım yapma becerilerindeki değişimin nasıl olduğu araştırılmıştır. Ayrıca, sınıf içi uygulamanın katılımcıların gözlem ile çıkarımı birbirinden ayırt edebilme yetenekleri üzerindeki etkisi de test edilmiştir. Araştırmaya üçüncü sınıfta öğrenim gören 27 öğretmen adayı katılmış olup katılımcıların uygulama öncesi ve sonrası gözlem ve çıkarım becerileri analiz edilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarına Fen Öğretimi dersi kapsamında bilimsel süreç becerileri konusunda sınıf içi uygulama yaptırılmıştır. Uygulama öncesinde öğretmen adaylarının gözlem yapma konusunda eksikliklerinin olduğu ve gözlem ile çıkarımı birbirlerine karıştırdıkları tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının sınıf içi uygulama kapsamında katıldıkları bilimsel tartışma ve etkinliklerden olumlu kazanımlar elde ettikleri ortaya konmuştur. Ayrıca, çıkarım yapma becerileri ile karşılaştırıldığında, katılımcıların gözlem yapma becerilerinde daha yüksek düzeyde bir kazanım elde ettikleri bulunmuştur. Bulgulardan yola çıkarak öğretmen yetiştirme programlarına ve ileride yapılacak olan çalışmalara önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract In this study, we aimed to investigate the change in third-grade preservice elementary teachers’ observation and inference skills. We also aimed to develop their ability to distinguish observation from inference. A total of 27 preservice elementary teachers participated in the study. Participants’ preinstruction and postinstruction observation and inference skills were explored through written statements about three different drawings. An instruction on science process skills within Science Teaching course was provided to the preservice elementary teachers. Analysis of their pre and postinstruction observation and inference statements showed that, at the beginning, preservice elementary teachers were not adequate in observation and mostly confused observation with inference. After participating in classroom discussions and activities, they improved in making observation and inference. They showed better enhancement in making observation than drawing inference. Implications were suggested in terms of elementary teacher education programs and further research. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Gözlem tr_TR
dc.subject Çıkarım tr_TR
dc.subject Bilimsel Süreç Becerileri tr_TR
dc.subject Bilimin Doğası tr_TR
dc.subject Fen Eğitimi tr_TR
dc.subject Observation tr_TR
dc.subject İnference tr_TR
dc.subject Science Process Skills tr_TR
dc.subject Nature Of Science tr_TR
dc.subject Science Education tr_TR
dc.title Öğretmen adaylarının gözlem ve çıkarım becerilerinin iyileştirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Enhancing preservice teachers’ observation and ınference skills tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 362 tr_TR
dc.identifier.endpage 373 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster