DSpace@İnönü

Özel yetenekli öğrencilere yönelik fen bilimlerine özgü uzamsal akıl yürütme becerisi testinin geliştirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Açıkgül Fırat, Esra
dc.contributor.author Köksal, Mustafa Serdar
dc.date.accessioned 2019-05-15T05:45:04Z
dc.date.available 2019-05-15T05:45:04Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Açıkgül Fırat, E. Köksal, M.S. (2018). Özel yetenekli öğrencilere yönelik fen bilimlerine özgü uzamsal akıl yürütme becerisi testinin geliştirilmesi. Cilt:19 Sayı:3, 391-405 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inuefd/issue/39149/379218
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10898
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı özel yetenekli öğrencilerin tanılanmasına yönelik yönelik fen bilimlerine özgü uzamsal akıl yürütme becerisi testini geliştirmektir. Bu amaçla araştırmada fen bilimleri alanında özel yetenekli öğrencilere yönelik fen bilimlerine özgü uzamsal akıl yürütme becerisi testi geliştirilerek geçerlik ve güvenilirlik çalışmaları yapılmıştır. Araştırma; hazırlık, pilot uygulama, revizyon ve uygulama kılavuzunun hazırlanması olmak üzere dört basamakta yürütülmüştür. Doğu Anadolu Bölgesi’nde bir ilde yer alan Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) öğrencilerinden 5., 6., 7., ve 8. sınıfta öğrenim gören 85 öğrenci çalışmaya dahil edilmiştir. Bu çalışmada geliştirilen testte yer alan maddelerin güçlük katsayıları 0.39 ile 0.84 arasında değişmektedir. Maddelerin ayırt edicilik indeksleri ise 0.28 ile 0.65 arasında değişmektedir. Testin genel güçlük katsayısı 0.59 iken ayırt edicilik katsayısı 0.51 olarak hesaplanmıştır. Testin güvenirlik analizleri sonucunda ise KR-20 güvenirlik katsayısının 0.70 ve split-half güvenirliğinin ise 0.69 olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda, geliştirilen testin geçerli ve güvenilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The main purpose of this study is to develop an instrument for measuring spatial thinking ability of gifted students in science. In the study, validity and reliability of the scores from the instrument are examined. The research has been carried out in four steps as preparation, pilot, revision and preparation of the guide. The instrument was applied to 85 fifth, sixth, seventh and eighth grade gifted students in BİLSEM located at the east of Turkey. Final form of the instrument involved items which had item difficulty between 0.39 and 0.84. Item discrimination values of the items varied between 0.28 and 0.65 while their item-total correlations were between 0.26 and 0.64. Final form of the instrument involved 18 items and their KR-20 value was 0.7 while split-half reliability was 0.69. Mean item difficulty was 0.59 while mean item discrimination was 0.51. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Uzamsal akıl yürütme becerisi tr_TR
dc.subject Özel yetenekli öğrenciler tr_TR
dc.subject Test geliştirme tr_TR
dc.subject Fen bilimleri tr_TR
dc.subject Spatial thinking ability tr_TR
dc.subject Gifted student tr_TR
dc.subject Test development tr_TR
dc.title Özel yetenekli öğrencilere yönelik fen bilimlerine özgü uzamsal akıl yürütme becerisi testinin geliştirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Development of science-specific spatial thinking ability test for gifted students tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 391 tr_TR
dc.identifier.endpage 405 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster