DSpace@İnönü

Özel yetenekli öğrencilerin doğal sayılarla dört işlem gerektiren problem kurma becerilerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Erdoğan, Fatma
dc.contributor.author Erben, Tuba
dc.date.accessioned 2019-05-15T07:37:25Z
dc.date.available 2019-05-15T07:37:25Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Erdoğan, F. Erben, T. (2018). Özel yetenekli öğrencilerin doğal sayılarla dört işlem gerektiren problem kurma becerilerinin incelenmesi. Cilt:19 Sayı:3, 531-546 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inuefd/issue/39149/486674
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10921
dc.description.abstract Bu araştırmada özel yetenekli öğrencilerin doğal sayılarla dört işlem gerektiren problem kurma becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Türkiye’nin Doğu Anadolu Bölgesindeki bir ilde bulunan, bilim ve sanat merkezinde öğrenim görmekte olan 25 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, doğal sayılarla dört işleme yönelik altı maddeden oluşan Problem Kurma Formu kullanılmıştır. Öğrencilerin kurdukları problemler, anlamsal yapılarına göre analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, özel yetenekli öğrencilerin doğal sayılarla dört işlem gerektiren farklı anlamsal yapılara sahip problemler kurdukları görülmüştür. Ancak, doğal sayılarla dört işlem türüne göre problemlerde bazı anlamsal yapıların daha sık kullanıldığı belirlenmiştir. Buna göre, özel yetenekli öğrencilerin kurdukları problemlerde, toplamanın birleştirme, çıkarmanın ayırma, çarpmanın tekrarlı toplama, bölmenin ise paylaşma anlamının en sık kullanılan anlamsal yapılar olduğu saptanmıştır. Ayrıca, bazı öğrencilerin problem kurma durumlarında istenilen dört işlemin dışında diğer işlemlere yönelik problem kurma, alıştırma yazma, yanıt verememe, mantık hataları yapma gibi sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir. Araştırma bulguları ışığında, özel yetenekli öğrenciler için geliştirilecek farklılaştırılmış matematik dersi öğretim programlarında farklı anlamsal yapılar içeren problem kurma etkinliklerine yer verilmesi önerilmektedir. Daha sonra yapılacak araştırmalarda özel yetenekli öğrencilerin problem kurma becerilerinin yaratıcılık bağlamında incelenmesi önerilmektedir. tr_TR
dc.description.abstract This study aimed to investigate gifted students’ problem posing abilities requiring arithmetical operations with natural numbers. In the present study, the descriptive research model has been used which is one of the quantitative research methods. The research sample was composed of 25 fourth grade primary school students. All of the students were studying in science and arts center located in a province in the Eastern Anatolia region of Turkey. In the study, Problem Posing Form, consisting of six items for arithmetical operations with natural numbers was used as data collection tool. The problems posed were analyzed according to the semantic structures. According to the findings, it was determined that gifted students posed problems using different semantic structures that requiring arithmetical operations with natural numbers. However, it was determined that some semantic structures were used more frequently in problems. Accordingly to this, it has emerged as most frequently used semantic structures in problems, join for addition, separation for subtraction, repeated addition for multiply and sharing for division operations. Also, it was determined that some gifted students experienced problems such as using different arithmetical operation, writing the exercises, not responding, and making logical mistakes. In the light of findings, it has recommended that problem posing activities involving different semantic structures should be included in differentiated mathematics curriculum to be developed for gifted students. It is suggested to investigate gifted students’ problem posing abilities in the context of creativity in later studies. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Problem Kurma tr_TR
dc.subject Matematik Eğitimi tr_TR
dc.subject Özel Yetenekli Öğrenciler tr_TR
dc.subject Matematiksel Özel Yeteneklilik tr_TR
dc.subject Matematik Eğitimi tr_TR
dc.subject Gifted Students tr_TR
dc.subject Mathematically Giftedness tr_TR
dc.subject Problem Posing tr_TR
dc.subject Mathematics Education tr_TR
dc.title Özel yetenekli öğrencilerin doğal sayılarla dört işlem gerektiren problem kurma becerilerinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigation of gifted students’ problem posing abilities requiring arithmetical operations with natural numbers tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 531 tr_TR
dc.identifier.endpage 546 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster