DSpace@İnönü

Aday öğretmenlerin aday öğretmen yetiştirme sürecine yönelik görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ocakcı, Ebru
dc.contributor.author Samancı, Osman
dc.date.accessioned 2019-05-15T07:42:12Z
dc.date.available 2019-05-15T07:42:12Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Ocakcı, E. Samancı, O. (2018). Aday öğretmenlerin aday öğretmen yetiştirme sürecine yönelik görüşleri. Cilt:19 Sayı:3, 547-563 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inuefd/issue/39149/332458
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10922
dc.description.abstract Aday öğretmenlerin aday öğretmen yetiştirme sürecine yönelik görüşlerinin incelendiği bu araştırma, nitel araştırma yöntemleri çerçevesinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2016 Şubat öğretmen ataması ile göreve başlayarak 24 haftalık Aday Öğretmen Yetiştirme Programını tamamlayan 50 aday öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış öğretmen görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmen görüşme formlarından elde edilen verilerin analizinde nitel araştırmalarda kullanılan içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar genel anlamda üç tema altında şekillenmiştir. Bu temalar, aday öğretmenlerin yetiştirme sürecine yönelik olumlu görüşleri, aday öğretmenlerin yetiştirme sürecine yönelik eleştirileri ve aday öğretmenlerin yetiştirme sürecine yönelik önerileridir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to examine the opinions of the prospective teachers about the prospective teacher training process. The sample of the study which was conducted within the frame of qualitative research methods consists of 44 prospective teachers who were appointed to duty in February 2016 and completed a 24-week Prospective Teacher Training Program. A questionnaire which includes open-ended questions was used in the study. In the analysis of the data obtained from the questionnaire, descriptive statistics was used. The results obtained in the study were examined under three themes. These are positive opinions of the prospective teachers about the training process, criticism of the prospective teachers regarding the training process and suggestions of the prospective teachers regarding the training process. It was concluded in the study that the training process contributed significantly to the prospective teachers. According to this, prospective teachers had the opportunity to develop themselves in the process and obtained professionally useful information. It has been determined that the recommendations of the prospective teachers about the training process are related to some problems they experienced in the process. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Aday Öğretmenler tr_TR
dc.subject Aday Öğretmen Yetiştirme Süreci tr_TR
dc.subject Öğretmen Yetiştirme tr_TR
dc.subject Prospective Teachers tr_TR
dc.subject Prospective Teacher Training Process tr_TR
dc.subject Teacher Training tr_TR
dc.title Aday öğretmenlerin aday öğretmen yetiştirme sürecine yönelik görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Opinions of prospective teachers towards prospective teacher training process tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 547 tr_TR
dc.identifier.endpage 563 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster