DSpace@İnönü

Erken çocukluk dönemi öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kimzan, İlayda
dc.contributor.author Arıkan, Arzu
dc.date.accessioned 2019-05-15T10:29:39Z
dc.date.available 2019-05-15T10:29:39Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Kimzan, İ. Arıkan, A. (2018). Erken çocukluk dönemi öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi. Cilt:19 Sayı:3, 670-686 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inuefd/issue/39149/426978
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10946
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı okul öncesi ve sınıf öğretmeni adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarını çeşitli demografik değişkenler açısından betimlemektir. Bu çalışma nicel yöntemlerden ilişkisel tarama modelinde yürütülmüş bir araştırmanın parçası olup örneklemi kolay ulaşılabilir örneklemdir. İç Anadolu Bölgesi’nde bir devlet üniversitesinde 2015-2016 eğitim öğretim yılında okul öncesi ve sınıf öğretmenliğinde okuyan 550 öğretmen adayı çalışmaya katılmıştır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak “Öğretmen Adaylarına Yönelik Çokkültürlü Tutum Ölçeği” ve 22 soruluk Genel Bilgi Formu kullanılmıştır. Veri analizi aşamasında geçerlik ve güvenirlik çalışmaları, normallik testleri, doğrulayıcı faktör analizi ve non-parametrik testlerden Kruskall Wallis, Mann Whitney U ve Spearman Korelasyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda erken çocukluk dönemi öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının ortalamanın üzerinde olumlu olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının bu tutumlarında, cinsiyetine göre, annelerinin eğitim durumuna göre, toplumsal cinsiyet ve çokkültürlü eğitim konularında çalışmalara katılım durumlarına göre, farklı kültürel deneyimlere sahip olma durumlarına göre ve herhangi bir farklılıklarından dolayı ayrımcılığa maruz kalma durumlarına göre anlamlı farklar vardır. Aynı zamanda öğretmen adaylarının ders dışında aktivite yapma sıklıkları ve farklı gruplardan arkadaşlara sahip olmaları ile çokkültürlü eğitime yönelik tutumları arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki vardır.. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to describe the attitudes of preschool and primary school teachers towards multicultural education based on various demographic variables. This study is part of a quantitative research that used the relational survey model. The convenience sampling was used and 550 teacher candidates in pre-school and primary school teacher education participated in this study from a public university in Central Anatolian Region during the 2015-2016 term. The research instrument consisted of "Multicultural Attitude Scale for Teacher Candidates" and a General Information Form which included of 22 demographic questions. The data analysis included the validity and reliability, and normality tests for the data collection tool Non-parametric tests including Kruskall Wallis, Mann Whitney U and Spearman correlation analyzes were performed with the collected data. As a result of the study, the attitudes towards multicultural education were found to be more positive than the average. Teacher candidates showed significant differences in their attitudes towards multicultural education based on their gender, mother's educational status, participation in gender or multicultural studies, having different cultural experiences and experiences of discrimination due to any differences. At the same time, a positive relationships were found between the frequency of teacher candidates' non-school activities, the presence of friends from different groups and their attitudes towards multicultural education. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Early Childhood Education tr_TR
dc.subject Preschool tr_TR
dc.subject Primary School tr_TR
dc.subject Teacher Candidates tr_TR
dc.subject Attitudes Toward Multicultural Education tr_TR
dc.subject Öğretmen adayları tr_TR
dc.subject Erken çocukluk dönemi tr_TR
dc.subject Okul öncesi tr_TR
dc.subject Sınıf öğretmenliği tr_TR
dc.subject Çokkültürlü eğitime yönelik tutum tr_TR
dc.title Erken çocukluk dönemi öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examination of early childhood teacher candidates’ attitudes towards multicultural education tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 670 tr_TR
dc.identifier.endpage 686 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster