DSpace@İnönü

Aday özel eğitim öğretmenlerinin, ıq, zekâ, yetenek, özel yetenek, üstünlük, zekâ kuramları ve zekâ testlerine ilişkin bilgilerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özer, Merve
dc.contributor.author Akkaya, Gamze
dc.contributor.author Ertekin, Pelin
dc.contributor.author Köksal, Mustafa Serdar
dc.date.accessioned 2019-05-15T10:40:56Z
dc.date.available 2019-05-15T10:40:56Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Özer, M. Akkaya, G. Ertekin, P. Köksal, M.S. (2018). Aday özel eğitim öğretmenlerinin, ıq, zekâ, yetenek, özel yetenek, üstünlük, zekâ kuramları ve zekâ testlerine ilişkin bilgilerinin incelenmesi. Cilt:19 Sayı:3, 700-713 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inuefd/issue/39149/497262
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10950
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı özel eğitim öğretmenliği programının önemli bir bileşeni olan özel yeteneklilerin eğitimi alanında temel oluşturan IQ, zekâ, yetenek, özel yetenek, zekâ kuramları ve zekâ testleri unsurlarına ilişkin aday öğretmenlerin bilgilerinin incelenmesidir. Araştırmada betimleyici araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları iki üniversitede öğrenim gören 99 ikinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada sekiz sorudan oluşan bir soru formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler 3 araştırmacı tarafından temalar ve kategorilere ayrılarak analiz edilmiş (Kodlayıcılar arası uyum oranı= .82) ve her bir kategoriye ilişkin frekanslar ve yüzde değerleri rapor edilmiştir. Elde edilen bulgular öğrencilerin genel anlamda zekâ testlerini bildiklerini fakat yetenek, zekâ ve özel yetenek kavramlarını yeterince ayırt edemediklerini, IQ’yu yeterince tanımlayamadıklarını göstermiştir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to examine knowledge of prospective special education teachers about IQ, intelligence, ability, special ability, giftedness, intelligence theories and intelligence tests which are important subjects in teacher education programs for special education majors which form the basis for the education of gifted and talented students. In this study, descriptive research method was used. The participants consisted of 99 sophomores studying at two state universities in Turkey. A questionnaire consisting of eight questions was used. The data were analyzed by grouping them into the categories by 3 researchers (inter-encoder compatibility ratio=.82) and by calculating frequencies and percentages related to each category. The findings have shown that students are aware of intelligence tests in spite of their failure to indicate Vineland scale however they cannot sufficiently distinguish relevant concepts such as ability, special ability, intelligence, and giftedness and they cannot describe IQ well enough. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject IQ tr_TR
dc.subject Intelligence tr_TR
dc.subject Ability tr_TR
dc.subject Giftedness tr_TR
dc.subject Specal Ability tr_TR
dc.subject Intelligence Theories tr_TR
dc.subject Intelligence Tests tr_TR
dc.subject Zekâ tr_TR
dc.subject Yetenek tr_TR
dc.subject Özel Yetenek tr_TR
dc.subject Üstünlük tr_TR
dc.subject Zekâ Kuramları tr_TR
dc.subject Zeka testi tr_TR
dc.title Aday özel eğitim öğretmenlerinin, ıq, zekâ, yetenek, özel yetenek, üstünlük, zekâ kuramları ve zekâ testlerine ilişkin bilgilerinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative An ınvestigation of knowledge among prospective special education teachers on ıq, ıntelligence, ability, special ability, giftedness, ıntelligence theories, and ıntelligence tests tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 700 tr_TR
dc.identifier.endpage 713 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster