DSpace@İnönü

Üstün/özel yeteneklilerde atomun yapısı konusunun öğretiminde bütüncül yaklaşımla program farklılaştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Erdoğan, Melek Nur
dc.date.accessioned 2019-05-15T10:52:11Z
dc.date.available 2019-05-15T10:52:11Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Erdoğan, M.N. (2018). Üstün/özel yeteneklilerde atomun yapısı konusunun öğretiminde bütüncül yaklaşımla program farklılaştırma. Cilt:19 Sayı:3, 714-737 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inuefd/issue/39149/480588
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10952
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, bütüncül yaklaşımla program farklılaştırma odaklı bir fen dersinin üstün/özel yetenekli öğrencilerin atomun yapısı konusundaki anlayışlarına etkisini incelemektir. Bu bağlamda, bütüncül yaklaşımın uygulanmasında program farklılaştırma ilkeleri göz önünde tutularak bilimin bilişsel, epistemik ve sosyal yönlerinin vurgulanması esas alınmıştır. Araştırmanın örneklemi, 8. sınıf düzeyinde 10 (On) üstün/özel yetenekli öğrenciden oluşmaktadır. Uygulama haftada 3 saat olmak üzere 8 hafta sürmüştür. Durum çalışması yöntemi kullanılan bu araştırmada görüşme ve yazılı geri bildirim formu gibi çeşitli nitel veri kaynakları kullanılmış ve verilerin analizinde nitel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular özel yetenekli öğrencilerin bütüncül yaklaşımla farklılaştırılmış bir fen dersi öğretiminin sonucunda atomun yapısı konusunda makroskobik, mikroskobik ve sembolik boyutları arasında geçiş yapabildikleri ve modelleme yapabildiklerini göstermiştir. Ayrıca teori-kanun-modelin gelişimi ve bilimin doğası anlayışlarında da gelişmeler olduğu görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study to examine the effect of a science course focused on curriculum differentiation with holistic approach on gifted students’ understandings about atomic structure. The case study approach was used in this research. The sample of the study consisted of 10 (ten) gifted students. Implementation period lasted 8 weeks for 3 hours each week. The data were collected through open-ended questionnaire, semi-structured interviews and written reflections. The findings have shown that gifted students were able to switch between macroscopic, microscopic, and symbolic dimensions of atomic structure as a result of teaching a differentiated chemistry lesson with a holistic approach. It was also seen that there are advancements tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Gifted Students tr_TR
dc.subject Holistic Approach tr_TR
dc.subject Program Differentiation tr_TR
dc.subject Nature of Science tr_TR
dc.subject Teaching Atomic Structure tr_TR
dc.subject Üstün/Özel Yetenekliler tr_TR
dc.subject Bütüncül Yaklaşım tr_TR
dc.subject Program Farklılaştırma tr_TR
dc.subject Bilimin Doğası tr_TR
dc.subject Atomun Yapısının Öğretilmesi tr_TR
dc.title Üstün/özel yeteneklilerde atomun yapısı konusunun öğretiminde bütüncül yaklaşımla program farklılaştırma tr_TR
dc.title.alternative Curriculum differentiation with a holistic approach in the teaching of atomic structure to gifted students tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 714 tr_TR
dc.identifier.endpage 737 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster