Kaya, Feyyaz(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Bu çalışmanın temel amacı Interbrand tarafından hazırlanan dünyanın en yeşil markaları listesinde yer alan markaların sürdürülebilirlik faaliyetleri hakkında kurumsal bir iletişim gerçekleştirmek için sosyal medya ...
Günevi Uslu, Evren(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Bu çalışma, Türk sinema tarihinde önemli bir yeri olan ve Türk sinemasına büyük değer katan yönetmen Metin Erksan’ın Toplumsal Gerçekçi filmlerinin bilimsel verilere dayandırılarak incelenmesi açısından önemlidir. Yine bu ...
Taşdelen, Hacer; Acar Şentürk, Zülfiye(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Bu çalışma için, davranışsal hedefleme ya da çevrimiçi davranışsal reklamcılığa yönelik yapılan çalışmalar incelendiğinde, ana temanın kişisel mahremiyet ve farkındalık üzerine oluşturulduğu gözlenmiştir. Genel çerçeve ...
Gündüz, Uğur; Arıkan, İdris(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Ulus devletlerin büyük bölümünün kurucu miti, homojen bir ulus yaratma ve mevcut topraklar ile iktidarı bu yolla koruma kaygısı olarak ortaya çıkmaktadır. Sözü edilen koruma ve/veya korunma pratikleri dahlinde en çok öne ...
Gökdemir, Şaduman Şeyda; Sever, N. Serdar(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
İçsel markalaşma kısaca çalışan davranışları ile marka vaadinin uyumlu hale getirilme süreci olarak tanımlanır. Özellikle hizmet sektöründe marka vaadi tüketicilere çalışanlar tarafından aktarılmaktadır. İçsel markalaşmayı ...
Şeker, Tülay; Uzun, Bünyamin(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Türkiye’de gazetecilik Avrupa’ya kıyasla daha geç başlamış ancak Avrupa ve bütün dünyada 20. yüzyılda yaşanan değişimlere ayak uydurmuştur. Bu değişimler daha çok basının ekonomi politik anlamda sahipliği noktasında önemli ...
Çakır, Elif Merve(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Bu çalışma temel olarak metanın estetikleşmesi ve sanat üzerine odaklanmıştır. Sanatın geçirdiği değişimler, ya küresel ekonominin işine gelmiştir, ya da bizzat onun aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Toplumların geçirdiği ...
Kılıç, Deniz; Ateşgöz, Kenan(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Bu çalışma, işitme engelli öğrencilerin sosyal medya kullanım nedenlerini ortaya koymayı amaçlamamıştır. Nicel yöntem içerisinde yer alan betimleyici tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada veri toplama aracı olarak ...
Yaylagül, Levent(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Bu makalede, Dallas W. Smythe’nin iletişimin alanına yaptığı katkılar, nitel tarihsel bir yaklaşımla incelenmiştir. Dallas Smythe iletişim araştırmaları alanında, ana-akım medya analizlerini eleştiren kuramsal bir açılım ...
Aşkan, Hakan; Cemiloğlu Altunay, Meltem(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Tarihsel olarak 18. yüzyıl Avrupası’nda ortaya çıkmış olan aydınlanma felsefesi, evrenin rasyonel akıl aracılığı ile kavranabileceğini, böylece insanoğlunun bilgiye, mutluluğa, refaha ve özgürlüğe ulaşabileceğini vaat eder. ...
Aşkan, Hakan(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Bir özdenetim mekanizması olan okur temsilciliği uygulaması, dünyada olduğu gibi Türkiye’deki basın kuruluşlarında da giderek yaygınlaşmaktadır. Gazetecilik etik ilke ve kurallarını yükseltmek amacıyla oluşturulan okur ...
Yıldırım, Erhan(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Sinema, sanatın ve estetiğin desteği ile toplumun içinde cereyan eden toplumsal olaylara, hareketlere ışık tutarak yaşanılanları gösterebilme, izleyicileri harekete geçirebilme özelliğine sahiptir. Bunu gerçekleştirirken ...
Süar Oral, Selin; Çetin Erus, Zeynep(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Toplum içerisinde yer alan grupların bakış açılarına ve yaşam pratiklerine oturan kolektif hafızanın oluşumunda ortak aile geçmişi büyük bir önem taşımaktadır. Bireylerin hatırlama edimi sırasında toplumsal çerçeveleri ...
Çekiç Akyol, Ayşe; Altuğ, Tuğba(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Çevre kirliliğinin sonuçlarının gün geçtikçe daha somut bir şekilde günlük hayata yansımasıyla birlikte toplumda çevre ile ilgili kaygılar artmış tüketim alışkanlıkları değişmeye başlamıştır. Tüketicilerin kısıtlı kaynaklar ...
Baloğlu, Mustafa; Şeker, Mustafa(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Medyanın etkileri sorunsalı, ilk iletişim araştırmalarından itibaren önemli bir araştırma alanı olmuştur. Başlangıçta ana akım iletişim araştırmaları medyanın güçlü etkileri olduğunu kabul etmiştir. Zamanla farklı yaklaşımlar ...
Uzun, Yeşim; Nisan, Fatma(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Türkiye’de 16 Nisan 2017 tarihinde gerçekleştirilen referandum ile seçmenler mevcut Türkiye Anayasası’nın 18 maddesi üzerindeki değişikliklerini oylamak üzere sandığa gitmiştir. Referandumdan ‘evet’ oyu çıkması halinde ...
Anadolu, Batu(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Kültürlerarası ilişkilerin gelişmesinde ekonomi, yüzyıllar boyunca çok önemli bir rol üstlenmiştir. Ticaret yollarının artmasıyla birlikte sadece malların değil kültürlerin de değiş-tokuş edildiği, var olan kültürlerin ...
Çakmak Karapınar, Derya(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
İşletmeler hem tüketicilere hem de kendilerine sağlamış olduğu faydalar nedeniyle ürünlerini belirli marka isimleri ile pazara sunmayı tercih ederler. Ne var ki, markanın sunmuş olduğu faydalardan yararlanabilmek için ...
Enserov, Vefalı(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
27 Nisan 1920’de Azerbaycan’ın Ruslar tarafından işgali sonrasında, bu işgali kabullenmeyip diğer ülkelere muhaceret eden aydınlarla Azerbaycan muhaceret tarihinde yeni bir dönem başlamıştır. Söz konusu bu dönemde Azerbaycan ...
Yetkiner, Beyler(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
İletişim fakültelerinin Radyo Televizyon ve Sinema (RTS) bölümlerinde okutulan derslerin niteliği ve amacı sinema sektöründe çalışmayı düşünen öğrencilerin iş hayatına atılmaları noktasında önemlidir. Makale bölümlerde ...