DSpace Repository

İnternet reklamcılığında davranışsal hedeflemenin tüketici satın alma davranışına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Taşdelen, Hacer
dc.contributor.author Acar Şentürk, Zülfiye
dc.date.accessioned 2019-05-17T06:30:50Z
dc.date.available 2019-05-17T06:30:50Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Taşdelen, H. Acar Şentürk, Z. (2018). İnternet reklamcılığında davranışsal hedeflemenin tüketici satın alma davranışına etkisi. Cilt:3 Sayı:2, 175-190 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inifedergi/issue/41264/465896
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/11077
dc.description.abstract Bu çalışma için, davranışsal hedefleme ya da çevrimiçi davranışsal reklamcılığa yönelik yapılan çalışmalar incelendiğinde, ana temanın kişisel mahremiyet ve farkındalık üzerine oluşturulduğu gözlenmiştir. Genel çerçeve incelendikten sonra, çevrimiçi davranışsal reklamcılığın satın alma davranışı üzerindeki etkisine dayalı detaylı bir çalışmanın gerekliliği üzerinde karar kılınmış, bu çalışma ile davranışsal hedeflemenin satın alma davranışı üzerindeki etkisinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Çevrimiçi davranışsal reklamcılık, kişilerin internet üzerindeki aktiviteleri ile paralellik gösterdiğinden, gözlem ya da görüşme tekniklerinin uygun olmayacağına, uygun yöntemin anket çalışması olduğuna karar verilmiştir. Yapılan anket çalışması ile davranışsal hedeflemenin satın alma niyeti ve davranışına etkisinin yanında, katılımcıların bu tür reklamlara yönelik farkındalıkları ve aynı zamanda internet reklamlarına karşı yaklaşımlarına yönelik analizler yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların satın alma niyeti ve davranışında, ÇDR’nin anlamsal olarak farklılık yaratacak seviyede etkisinin bulunduğu görülmüştür. Katılımcıların ÇDR’ye yönelik farkındalıklarının da olumlu düzeyde olduğu saptanmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çevrimiçi Davranışsal Reklamcılık tr_TR
dc.subject Davranışsal Hedefleme tr_TR
dc.subject İnternet Reklamcılığı tr_TR
dc.title İnternet reklamcılığında davranışsal hedeflemenin tüketici satın alma davranışına etkisi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 175 tr_TR
dc.identifier.endpage 190 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record