DSpace Repository

Tüketici güveninin altın fiyatlarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Akçacı, Taner
dc.contributor.author Yöntem, Tuğçe
dc.date.accessioned 2019-06-26T10:56:11Z
dc.date.available 2019-06-26T10:56:11Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Akçacı, T. Yöntem, T. (2009). Tüketici güveninin altın fiyatlarına etkisi. 1-12 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/12109
dc.description.abstract Altın, bir yandan satın alma gücünü koruyan güvenilir bir yatırım aracı olması diğer yandan, fiyatının ekonomik ve politik istikrarsızlıklardan kolayca etkilenmesi nedeniyle önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, tüketici güven endeksi ile altın fiyatları arasında bir ilişkinin olup olmadığını test etmektir. Johansen Eşbütünleşme testi ve Granger Nedensellik testinden yararlanarak 2004:01–2009:10 dönemi aylık verilerin kullanıldığı çalışmada, tüketici güveni ile altın fiyatları arasında uzun dönemli bir ilişki olduğu sonucuna varılmaktadır. Ayrıca, elde edilen ampirik bulgulara göre, değişkenler arasında çift yönlü nedensellik ilişkisi bulunmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract Gold, on the one hand protects the purchasing power on the other hand the price of it is easily affected from economic and political instability. The aim of this study is to test whether there is a relationship between consumer confidence index and golden prices. Using the monthly time series in 2004:01-2009:10; all Johansen Co-integration Test and Granger Causality Test, long-term relation between consumer confidence index and gold prices are examined. Also, according to the empirical findings, there is bi-directional causality relationship between variables. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Golden prices tr_TR
dc.subject Consumer confidence index tr_TR
dc.subject Co-integration test tr_TR
dc.subject Causality tr_TR
dc.subject Altın fiyatları tr_TR
dc.subject Tüketici güven endeksi tr_TR
dc.subject Eşbütünleşme tr_TR
dc.subject Nedensellik tr_TR
dc.title Tüketici güveninin altın fiyatlarına etkisi tr_TR
dc.title.alternative The Effect of Consumer Confidence on Gold Prices tr_TR
dc.type bookPart tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 12 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record