Bu çalışmada Trakya Üniversitesi Kırkpınar Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda öğrenim gören
öğrencilerin zaman yönetimi ve planlama davranışlarını incelenmesi amaçlandı. Araştırma örneklemini, 2018-
2019 eğitim-öğretim yılında Kırkpınar Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda eğitim alan 150 erkek 138 kadın
olmak üzere, toplam 288 öğrenci oluşturuldu. Araştırma verilerinin belirlenmesi Britton ve Tesser (1991)
tarafından geliştirilen ve daha sonra Alay, S ve Koçak, S. (2002) ve Başak vd. (2008) tarafından Türkçeye
uyarlanan, 27 soru ve üç bölümden oluşan “Zaman Yönetimi” envanteri kullanılmıştır. Toplam 288 öğrenciye
uygulandı. Elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilerek değerlendirilmiştir. Veri setinin analizi
öncesinde, kullanılacak istatistiksel yöntemin belirlenmesi için ilgili değişkenlerin normal dağılıma uyum sağlayıp
sağlamadıkları test edildi. Bu aşamada Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk testlerinden yararlanıldı. Kritik
değer olarak p=0,05 alındı. Katılımcıların “Zaman Yönetimi Ölçeği (Toplam)” puanları 1,63-4,93 aralığında
değişmekte olup, ortalaması 3,23’tür. “Cinsiyet” değişkenine göre katılımcıların ortalama “Zaman Yönetimi
Ölçeği (Toplam)” puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır (p>0,05).“Bölüm”
değişkenine göre katılımcıların ortalama “Zaman Yönetimi Ölçeği (Toplam)” puanları açısından istatistiksel
olarak anlamlı bir farklılık bulunmaktadır (p<0,01). “Sınıf” değişkenine göre katılımcıların ortalama “Zaman
Planlaması” puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmaktadır (p<0,05. Bu çalışma, farklı
meslek gruplarında öğrenim gören öğrenciler üzerinde uygulanabileceği alana dönük yeni çalışmaların
yapılmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Zaman, Zaman Yönetimi, Öğrenci, Spor Yönetimi.
ABSTRACT
In this study, it was aimed to investigate the time management and planning behaviors of the students of
Trakya University Kırkpınar Physical Education and Sports College. The sample of the study consisted of 288
students (150 males 138 females) who were educated in Kırkpınar Physical Education and Sports High School in
2018-2019 academic year. Data determination of the study done by the researcher by promoting “personal data
form”of Britton&Tesser (1991) and later updated into Turkish and used as title of “time management “ by Alay,
S ve Koçak, S.(2002) and others (2008). This Scale made up of 27 questions and 3 parts and applied to 288
students. It was applied to a total of 288 students. The data obtained were analyzed by SPSS package program and
evaluated. Prior to the analysis of the data set, it was tested whether the variables were compatible with the normal
distribution to determine the statistical method to be used. Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk tests were used
at this stage. Critical value was taken as p = 0.05. The “Time Management Scale (Total) ın scores of the participants
vary between 1.63-4.93 and the average is 3.23. There was no statistically significant difference between the mean
ortalama Time Management Scale (Total) ”scores of the participants according to the“ gender ”variable (p> 0.05).
There was a statistically significant difference in terms of the mean “Time Management Scale (Total)” scores of
the participants according to the “department” variable (p <0.01). There was a statistically significant difference
in terms of the mean “Time Planning” scores of the participants according to the “class” variable (p <0.01). This
study is thought to contribute to the field of new studies on students in different occupational groups.
Keywords: Time, Time Management, Students, Sport Management.