DSpace@İnönü

Kırkpınar beden eğitimi ve spor yüksek okulunda öğrenim gören öğrencilerin zaman yönetimi ve planlama davranışlarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Alizade, Bahlool
dc.contributor.author Demiral, Şengül
dc.date.accessioned 2020-01-06T11:32:08Z
dc.date.available 2020-01-06T11:32:08Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Alizade, B. Demiral, Ş. (2019). Kırkpınar beden eğitimi ve spor yüksek okulunda öğrenim gören öğrencilerin zaman yönetimi ve planlama davranışlarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi (İÜBESBD), 2019, 6(2),1-26. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/14895
dc.description İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi (İÜBESBD), 2019, 6(2),1-26. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada Trakya Üniversitesi Kırkpınar Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda öğrenim gören öğrencilerin zaman yönetimi ve planlama davranışlarını incelenmesi amaçlandı. Araştırma örneklemini, 2018- 2019 eğitim-öğretim yılında Kırkpınar Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda eğitim alan 150 erkek 138 kadın olmak üzere, toplam 288 öğrenci oluşturuldu. Araştırma verilerinin belirlenmesi Britton ve Tesser (1991) tarafından geliştirilen ve daha sonra Alay, S ve Koçak, S. (2002) ve Başak vd. (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan, 27 soru ve üç bölümden oluşan “Zaman Yönetimi” envanteri kullanılmıştır. Toplam 288 öğrenciye uygulandı. Elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilerek değerlendirilmiştir. Veri setinin analizi öncesinde, kullanılacak istatistiksel yöntemin belirlenmesi için ilgili değişkenlerin normal dağılıma uyum sağlayıp sağlamadıkları test edildi. Bu aşamada Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk testlerinden yararlanıldı. Kritik değer olarak p=0,05 alındı. Katılımcıların “Zaman Yönetimi Ölçeği (Toplam)” puanları 1,63-4,93 aralığında değişmekte olup, ortalaması 3,23’tür. “Cinsiyet” değişkenine göre katılımcıların ortalama “Zaman Yönetimi Ölçeği (Toplam)” puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır (p>0,05).“Bölüm” değişkenine göre katılımcıların ortalama “Zaman Yönetimi Ölçeği (Toplam)” puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmaktadır (p<0,01). “Sınıf” değişkenine göre katılımcıların ortalama “Zaman Planlaması” puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmaktadır (p<0,05. Bu çalışma, farklı meslek gruplarında öğrenim gören öğrenciler üzerinde uygulanabileceği alana dönük yeni çalışmaların yapılmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Zaman, Zaman Yönetimi, Öğrenci, Spor Yönetimi. tr_TR
dc.description.abstract ABSTRACT In this study, it was aimed to investigate the time management and planning behaviors of the students of Trakya University Kırkpınar Physical Education and Sports College. The sample of the study consisted of 288 students (150 males 138 females) who were educated in Kırkpınar Physical Education and Sports High School in 2018-2019 academic year. Data determination of the study done by the researcher by promoting “personal data form”of Britton&Tesser (1991) and later updated into Turkish and used as title of “time management “ by Alay, S ve Koçak, S.(2002) and others (2008). This Scale made up of 27 questions and 3 parts and applied to 288 students. It was applied to a total of 288 students. The data obtained were analyzed by SPSS package program and evaluated. Prior to the analysis of the data set, it was tested whether the variables were compatible with the normal distribution to determine the statistical method to be used. Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk tests were used at this stage. Critical value was taken as p = 0.05. The “Time Management Scale (Total) ın scores of the participants vary between 1.63-4.93 and the average is 3.23. There was no statistically significant difference between the mean ortalama Time Management Scale (Total) ”scores of the participants according to the“ gender ”variable (p> 0.05). There was a statistically significant difference in terms of the mean “Time Management Scale (Total)” scores of the participants according to the “department” variable (p <0.01). There was a statistically significant difference in terms of the mean “Time Planning” scores of the participants according to the “class” variable (p <0.01). This study is thought to contribute to the field of new studies on students in different occupational groups. Keywords: Time, Time Management, Students, Sport Management. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Zaman tr_TR
dc.subject Zaman Yönetimi tr_TR
dc.subject Öğrenci tr_TR
dc.subject Spor Yönetimi tr_TR
dc.subject Time tr_TR
dc.subject Time Management tr_TR
dc.subject Students tr_TR
dc.subject Sport Management tr_TR
dc.title Kırkpınar beden eğitimi ve spor yüksek okulunda öğrenim gören öğrencilerin zaman yönetimi ve planlama davranışlarının incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investıgatıon of tıme management and plannıng behavıor of students at kırkpınar physıcal educatıon and sport school tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 26 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster