DSpace@İnönü

Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji ve Genetik Mühendisliği Bilgi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Malatya İli Örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kahraman, Sibel
dc.contributor.author Gürkan, Gülşah
dc.date.accessioned 2020-01-07T10:25:07Z
dc.date.available 2020-01-07T10:25:07Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Kahraman, S. Gürkan, G. (2019). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji ve Genetik Mühendisliği Bilgi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Malatya İli Örneği. Inonu University Journal of the Graduate School of Educationm Volume: 6, Issue: 12, October 2019. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/14914
dc.description Inonu University Journal of the Graduate School of Education Volume: 6, Issue: 12, October 2019. tr_TR
dc.description.abstract Purpose: The aim of this study, it has been investigated whether there is significant difference between the knowledge level of science teachers on biotechnology/genetic engineering applications their gender, their field of graduation, duration of experience and taking biotechnology courses. Design & Methodology: The research method was descriptive and crosssectional. The sample of research were 58 science teachers in Malatya. Data collection instruments were researcher made valid and reliable questionnaire which was used to assess demographic information, knowledge level of science teachers. Findings: According to the analysis, there is no significant difference between the knowledge level on biotechnology/genetic engineeering and the gender, the their field of graduation, duration of experience and taking biotechnology courses was found. But, more than half of the science teachers participating in this study did not correctly answer 8 questions of the knowledge test. These questions that were answered incorrectly were mostly related to genetic engineering, genetic modified organisms, cloning and human genome project. Implications & Suggestions: The results show that science teachers do not follow current developments and this problem needs to be solved. This problem can be solved by providing in-service training by field specialists. tr_TR
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmenlerinin, biyoteknoloji ve genetik mühendisliği konusundaki bilgi düzeylerini belirlemek ve bu konudaki bilgi düzeylerini cinsiyetleri, mezun oldukları fakülte türü, mesleki kıdemleri ve biyoteknoloji dersi alma durumları açısından karşılaştırmaktır. Yöntem: Nicel metodoloji kapsamında betimsel olarak tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu Malatya il merkezinde görev yapmakta olan 58 fen bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlerin, bilgi düzeylerini ölçmek için, araştırmacılar tarafından güvenirlik ve kapsam geçerliliği analizi yapılmış bilgi testi ve bazı demografik özellikleri belirlemeye yönelik kişisel bilgiler anketi kullanılmıştır. Bulgular: Çalışmanın sonuçlarına göre; fen bilgisi öğretmenlerinin biyoteknoloji/genetik mühendisliği konusundaki bilgi düzeyleri ile öğretmenlerin cinsiyetleri, mezun oldukları fakülte, mesleki deneyimleri ve biyoteknoloji dersi alma durumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ancak, öğretmenlerin yarısından fazlası bilgi testinde bulunan genetik mühendisliği, genetiği değiştirilmiş organizmalar, klonlama ve insan genom projesi konularına ilişkin 8 soruyu doğru cevaplayamamıştır. Sonuçlar ve Öneriler: Çalışmanın sonuçlarına göre, fen bilgisi öğretmenlerinin biyoteknoloji alanındaki güncel gelişmeleri takip etmedikleri görülmüştür ve bu problemi çözmek için alan uzmanları tarafından bir hizmet-içi eğitime tabi tutulmaları önerilebilir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Biotechnology tr_TR
dc.subject Genetic engineering tr_TR
dc.subject Science teacher tr_TR
dc.title Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji ve Genetik Mühendisliği Bilgi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Malatya İli Örneği tr_TR
dc.title.alternative Investigation of Knowledge Levels of Science Teachers on Biotechnology and Genetic Engineering in Terms of Different Variables: The Case of Malatya Province tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 12 tr_TR
dc.identifier.startpage 66 tr_TR
dc.identifier.endpage 78 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster