DSpace@İnönü

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasında Karşılaştıkları Sorunlar (İnönü Üniversitesi Örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çalış, Nuran
dc.contributor.author Gürbüztürk, Oğuz
dc.date.accessioned 2020-01-07T10:45:58Z
dc.date.available 2020-01-07T10:45:58Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Çalış, N. Gürbüztürk, O. (2019). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasında Karşılaştıkları Sorunlar (İnönü Üniversitesi Örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi Cilt: 6, Sayı: 12, Ekim 2019. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/14916
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi Cilt: 6, Sayı: 12, Ekim 2019. tr_TR
dc.description.abstract Purpose: All the behaviors necessary for the teacher to be qualified and able to fulfill his responsibilities are directly related to the training he / she will receive during pre-service. Pre-service training includes theoretical knowledge and skills as well as practical work carried out in schools. This study aims to investigate the problems of preschool teacher candidates facing in teaching practice. Design & Methodology: Relational survey model was used in the research. The sample of the study consists of 4th grade students that take Teaching Practice course at Inonu University, Faculty of Education, Preschool Teaching Programme. The data was collected through the questionnaire developed by the researchers. The questionnaire was implemented on 99 preservice teacher. The data analysis were done by using frequencies, percentage, mean and chi square via statistical package programme. Implications & Suggestions: It is concluded that teachers partially, face the lack of material, paying all the expences for the materials, crowded classrooms, not being able to implement the theoretical knowledge they had at university; students’ not following the teachers’ instructions, being in different levels, being unwilling towards the activities and being unwilling to take part in the activities. Based on these results, some suggestions have been made. tr_TR
dc.description.abstract Amaç: Öğretmenin nitelikli olması ve sorumluluklarını yerine getirebilmesi için gerekli bütün davranışları üst düzeyde kazanmaları, hizmet öncesinde alacakları eğitimle doğrudan ilişkilidir. Hizmet öncesi eğitim, teorik bilgi ve beceriler yanında okullarda yürütülecek uygulama çalışmalarını da içermektedir. Bu araştırma okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasında karşılaştıkları sorunları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2016-2017 öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin okul öncesi öğretmenliği programındaki Öğretmenlik Uygulaması dersini alan 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket aracılığıyla toplanmıştır. Anket 99 öğretmen adayına uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi, istatistik paket programından yararlanılarak frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve ki-kare kullanılarak yapılmıştır. Sonuçlar ve Öneriler: Araştırmada öğretmen adaylarının sınıftaki uygulama sürecinde materyal eksikliği, materyal hazırlamak için gerekli malzemeleri kendi bütçelerinden karşılamaları, sınıfın kalabalık olması, üniversitede aldıkları teorik bilgileri tamamen uygulayamamaları, etkinliklerde çocukların söz dinlememeleri, aynı seviyede olmamaları, etkinliklere karşı isteksiz olmaları ve etkinliğe katılmak istememeleri gibi sorunlarla kısmen karşılaştıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlara dayalı olarak, bazı önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Preservice Teachers tr_TR
dc.subject Preschool Teaching tr_TR
dc.subject Teaching Practice tr_TR
dc.title Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasında Karşılaştıkları Sorunlar (İnönü Üniversitesi Örneği) tr_TR
dc.title.alternative The Problems of Preschool Teacher Candidates Facing in Teaching Practice (Inonu University Sample) tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 12 tr_TR
dc.identifier.startpage 6 tr_TR
dc.identifier.endpage 12 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster