DSpace@İnönü

Adaptation of University Student Engagement Inventory to Turkish Culture: Validity and Reliability Study

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gün, Feyza
dc.contributor.author Turabik, Tuğba
dc.contributor.author Arastaman, Gökhan
dc.contributor.author Akbaşlı, Sait
dc.date.accessioned 2020-01-09T12:21:42Z
dc.date.available 2020-01-09T12:21:42Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Gün, F., Turabik, T., Arastaman, G. ve Akbaşlı, S. (2019). Üniversite öğrencilerinin okul bağlılığı ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 507-520. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/815728
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/14946
dc.description İnönü University Journal of the Faculty of Education Vol 20, No 2, 2019 pp. 507-520 DOI: 10.17679/inuefd.457919 tr_TR
dc.description.abstract Öz Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin okul bağlılığına ilişkin algılarını ölçmek için Maroco, Maroco, Campos ve Fredricks (2016) tarafından geliştirilen “Üniversite Öğrencilerinin Okul Bağlılığı Ölçeği”nin geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılarak Türk kültürüne uyarlanması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, 2016-2017 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde çeşitli üniversitelerde öğrenim görmekte olan 246 öğrenciden elde edilen veriler analiz edilmiştir. Davranışsal bağlılık, duyuşsal bağlılık ve bilişsel bağlılık olmak üzere üç boyuttan oluşan ölçek 15 maddelik beşli likert tipinde bir ölçme aracıdır. Ölçeğin geçerlik çalışması kapsamında orijinal ölçek geliştirme çalışmasında elde edilen faktör yapısı doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile test edilmiş boyutlar arası korelasyon analizleri yapılmıştır. Ölçeğin güvenirlik çalışmasında Cronbach alfa güvenirlik katsayısı kestirilmiş ve madde-toplam puan korelasyonları incelenmiştir. Ölçeğin üç boyutlu yapısına ilişkin elde edilen uyum indeksleri, orijinal çalışmadaki üç boyutlu yapıyı destekler niteliktedir. Bu boyutlar davranışsal bağlılık, duyuşsal bağlılık ve bilişsel bağlılık olarak adlandırılmıştır. Ayrıca ölçeğin tamamına ilişkin Cronbach Alfa değerinin .82 olduğu belirlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda Türkçeye uyarlanan ölçeğin, üniversite öğrencilerinin okula bağlılıklarını ölçmek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Okul bağlılığı, üniversite öğrencisi, ölçek uyarlama. tr_TR
dc.description.abstract Abstract The purpose of this study was to adapt the “University Student Engagement Inventory” developed by Maroco, Maroco, Campos and Fredricks (2016) into Turkish. To this end, data was collected from 246 university students during the spring term of 2016-2017 academic year. The scale consists of three factors called behavioral engagement, affective engagement and cognitive engagement is a five-point Likerttype measuring instrument consisting of 15 items. In the validity study of the scale, the factor structure obtained in the original scale was tested with confirmatory factor analysis (CFA) and correlation analysis between factors was performed. For the reliability study of the scale, Cronbach alpha values were calculated and corrected item-total correlations were examined. The fit indexes regarding the construct validity of the scale supported the three-factor structure of the original scale. These factors were labelled as behavioral engagement, emotional engagement and cognitive engagement. The Cronbach alpha value of the University Student Engagement Inventory was calculated as .82. These results demonstrated that the scale adapted to Turkish is a valid and reliable instrument for determining the engagement levels of the university students. Keywords: student engagement, university student, scale adaptation tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof DOI: 10.17679/inuefd.457919 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul bağlılığı tr_TR
dc.subject Üniversite öğrencisi tr_TR
dc.subject Ölçek uyarlama tr_TR
dc.title Adaptation of University Student Engagement Inventory to Turkish Culture: Validity and Reliability Study tr_TR
dc.title.alternative Üniversite Öğrencilerinin Okul Bağlılığı Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID ORCID ID: 0000-0001-8395-2020 tr_TR
dc.contributor.authorID ORCID ID: 0000-0001-9151-9630 tr_TR
dc.contributor.authorID ORCID ID: 0000-0002-4713-8643 tr_TR
dc.contributor.authorID ORCID ID: 0000-0001-9406-8011 tr_TR
dc.identifier.volume 20 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 507 tr_TR
dc.identifier.endpage 520 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster