DSpace@İnönü

Öğrenci görüşlerine dayalı beden eğitimi öğretmenlerinin değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şekerci, Demet
dc.date.accessioned 2020-02-26T10:08:22Z
dc.date.available 2020-02-26T10:08:22Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Şekerci, D. (2019). Öğrenci görüşlerine dayalı beden eğitimi öğretmenlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, 1-56 s. İnönü Üniversitesi Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/15107
dc.description İnönü Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Amaç: Ülkemizin farklı illerinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerini beden eğitimi dersini okuyan öğrencilerin görüşlerine dayalı olarak değerlendirmek amaçlanmıştır. Materyal ve Metot: Bu araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada Kayışoğlu (2015) tarafından geliştirilmiş olan "Öğrenci Görüşlerine Dayalı Beden Eğitimi Öğretmeni Değerlendirme Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçek 48 maddeden oluşmakta ve 5 seviyeli Likert tipi bir ölçeklendirme içermektedir. Araştırmada amaçlı örneklem yöntemine uygun olarak yedi coğrafi bölgedeki belirlenmiş olan şehirlerde en fazla beden eğitimi öğretmeninin çalışmakta olduğu bir ortaokul ve bir lisedeki gönüllü katılımcı öğrencilerden, basit tesadüfi yöntemle 1078 katılımcıdan veri toplanmıştır. Bulgular: Yapılan analizler sonucunda, araştırmaya katılanların olumsuz davranış sergileme boyutunda öğrenci cinsiyetine göre, genel performans ders performansı ve olumsuz davranış sergileme boyutlarında öğretmen cinsiyetine göre anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Okul ve yaş değişkenlerine göre ders performansı boyutunda ise anlamlı farklılık bulunamamıştır. Ayrıca okul kademesi ve yaşa göre ders performansı boyutunda farklılık göstermemektedir. Öte yandan genel performans, ders performansı ve olumsuz davranış sergileme boyutlarında sınıf değişkenine göre anlamlı farklılık bulunmuştur. Sonuç: Beden eğitimi öğretmenlerinin öğrenci görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesinin; genel performans ve ders performansı boyutlarında yüksek düzeyde olumlu olduğu, olumsuz davranış sergileme boyutunda olumsuz olmamakla birlikte diğer boyutlarla birlikte değerlendirildiğinde daha düşük bir olumlu algının olduğu görülmüştür. Buna göre; diğer birçok araştırma sonuçlarında olduğu gibi ortaokul ve lise öğrencilerinin beden eğitimi öğretmenlerine karşı olumlu algılarının bulunduğu söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Dersi, Beden Eğitimi Öğretmeni, Öğrenci, Öğrenci Değerlendirmesi, tr_TR
dc.description.abstract Objective: The aim of this study is to evaluate the physical education teachers working in different cities of Turkey based on the opinions of the students studying physical education course. Materials and Methods: In this research, a screening model, one of the quantitative research approaches, was used. In the study, "Physical Education Teacher Assessment Scale Based on Student Opinions", developed by Kayışoğlu (2015), was conducted. The scale consists of 48 items and includes a 5-level Likert-type scale. In this study, in accordance with the purposive sampling method, 1078 participants were collected by simple random method from volunteer students in a secondary school and a high school where the most physical education teachers were employed in the cities in seven geographical regions. Results: As a result of the analyzes, it was seen that there was a significant difference in the negative behaviors dimension of the study participants according to student gender, general performance lesson performance and negative behaviors dimensions according to teacher gender. No significant difference was found in the course performance dimension according to school and age variables. In addition, there is no difference in the performance of the lesson according to school level and age. On the other hand, there was a significant difference in general performance, course performance and negative behaviors dimensions according to the class variable. Conclusion: It was seen that evaluation of physical education teachers based on students' opinions was highly positive in general performance and course performance dimensions and although it is not negative in the negative behaviors dimension, it is seen that there is a lower positive perception when evaluated together with other dimensions. According to this; As in many other research results, it can be said that middle and high school students have positive perceptions of physical education teachers. Keywords: Physical Education Course, Physical Education Teacher, Student, Student Assessment, tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Spor tr_TR
dc.subject Sports tr_TR
dc.title Öğrenci görüşlerine dayalı beden eğitimi öğretmenlerinin değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Evaluation of physical education teachers based on student opinions tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 56 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster