Karadaş, Cemal(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Bu araştırmanın amacı, yatılı bölge ortaokulunda okuyan öğrencilerin yalnızlık ve atılganlık düzeyleri ile aralarındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma hem ilişkisel hem de tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın ...
Karadaş, Halil(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırma ile öğrenci taşıma hizmetleri kapsamında okul servislerinde yaşanan güvenlik problemlerinin paydaş görüşlerine göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden keşfedici sıralı desen ...
Bozanoğlu, Büşra(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Örgütteki tüm paydaşların huzurlu bir ortamda iş yapması, mesleki anlamda tatmin olması ve iş yerinde çalıştığı arkadaşlarıyla ilişkilerinin olumlu olması örgüt için oldukça önemlidir. Günümüzde işverenler çalışanlarına ...
Yılmaz, Salih(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın temel amacı, Eğitim Fakültelerinin kalitesini geliştirme çabalarının ortaya çıkarılması, sistem yaklaşımı çerçevesinde paydaş (Eğitim Fakültesi öğretim üyesi, öğrenci, mezun öğretmen) algılarının belirlenmesi ...
Kaya, Mehmet Siyabend(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Panik bozukluk, beklenmedik panik ataklar ile karakterize olan bir tür kaygı bozukluğudur. Panik atak ise çarpıntı, terleme, titreme, nefes darlığı, uyuşma ya da kötü bir şeylerin olacağı hissini içeren ani korku nöbetleri ...
Baysal, Yunus Emre(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu çalışmanın amacı, farklı öğretim uygulamalarının fen öğretimi öz yeterlik inançları üzerindeki etki büyüklüklerini meta analiz yöntemiyle incelemektir. Bunun için yurt içi ve yurt dışında mevcut çalışmalarla ilgili ...
Cülha, Ali(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın amacı, dezavantajlı öğrencilerin devam ettikleri okullarda eğitim öğretim hizmetlerinden yararlanma durumlarının okul paydaşlarının görüşlerine göre incelenmesidir. Araştırma karma yöntemle, karma yöntem ...
Akdağ, Emine Münevver(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın amacı ortaokul sekizinci sınıf özel yetenekli öğrencilerin fen bilimlerini öğrenme ortamı algıları ve fen bilimlerini öğrenmeye yönelik motivasyonlarının fen bilimleri dersinde zihinsel risk alma davranışları ...
Çetin, Remzi Burçin(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Türkiye Eğitim Sisteminde kronikleşmiş bir takım problemler bulunmakla birlikte bunların başında yer alan sorun alanlarından birisi de denetim alt sisteminin mevcut konumu ve olması arzulanan şeklidir. Bir başka ifadeyle ...
Sumbas, Ezgi(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın amacı ergenlik, genç yetişkinlik ve orta yetişkinlik döneminde olan bireylerin kardeş ilişkilerini çeşitli değişkenler açısından incelemek ve kardeş ilişkilerini derinlemesine araştırmaktır. Bu nedenle ...
Mermer, Sümeyye(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın amacı, özel okullarda kullanılan pazarlama taktikleri ile okul imajı ve veli bağlılığı arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın katılımcıları Sivas ilinde 2019-2020 eğitim-öğretim yılında hizmet ...
Karataş, Kamil Onur(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırma, Türk Müziği makam dizilerinin öğretiminde mikrotonal fonksiyonlu elektronik org kullanımının, öğrencilerin makamsal okuma performans düzeyleri üzerindeki etkisini incelenmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın ...
Macit, Esra(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırma 6. sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki kavram imajlarının, kavram yanılgıları ve başarıları ile ilişkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma karma yöntem desenlerinden yakınsayan paralel desene ...
Koç, Ayhan(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Araştırmanın amacı, bulut tabanlı akran öğretimi ile yapılan programlama öğretiminin öğretmen adaylarının akademik başarı, iletişim becerileri ve derse ilişkin tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada nicel ve nitel ...
Taşdemir, Tuna(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu çalışmanın amacı, keman öğretiminin içerik, yöntem ve metotlar yönünden tarihsel gelişiminin araştırılması ve Türkiye'deki konservatuvarlarda keman öğretim süreçlerinin günümüzdeki durumunun öğretim elemanları görüşlerine ...
Han, Ferhat(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Lise öğrencilerinin geleneksel ve siber zorbalığa maruz kalmasının, öğrencilerin sınıf iklimi algısı ve okula yabancılaşmasıyla arasındaki ilişkiyi tespit etmeyi amaçlayan bu araştırmada, karma araştırma yöntemlerinden ...
Şenol, Cem(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın temel amacı öğretmenlerin mesleki profesyonellik algıları ile mesleki statü, iş memnuniyeti ve öz yeterlik algıları arasındaki ilişkileri incelemektir. Ayrıca bu algılarının çeşitli demografik değişkenlere ...
Çekim, Resul(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Araştırmada sosyal bilgiler ve sınıf öğretmeni adaylarının Sosyal Bilgiler eğitiminde CBS kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amacın yanında araştırmada demografik değişkenler olan cinsiyet, ...
Çal, Gülbahar(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Türkçe Dersi müfredatında yer alan "Sözcükte Anlam" alt öğrenme alanı ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarından "durum ...
Fidan, Yusuf(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırma, mesleki müzik eğitimi alan lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik kaygı düzeylerinin incelenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Tarama modeli kullanılan bu çalışma, 2018/2019 eğitim öğretim yılında ...