Tapan, Şeymanur(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinde COVID-19 korkusu ve umutsuzluk arasındaki ilişkide psikolojik sağlamlığın aracılık rolü incelenmiştir. Bu amaçla psikolojik sağlamlığın aracı rolünü öngören hipotetik model kurulmuş ...
Oğuz, Sümeyra(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmanın amacı; lisans öğrencilerinin yüz yüze ve Covid-19 dönemi uzaktan eğitim sürecindeki akademik başarıları arasındaki farkı saptayarak; bu farklılığa ilişkin nedenler hakkında öğrencilerin ve bu uygulamada ...
Koşar, Tuba Gül(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Araştırmanın amacı, masal ve hikâye türünün sentezlendiği mensur bir halk ürünü olan Tûtî-nâme'de yer alan kök değerler (adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik ve yardımseverlik) ...
Taşkın, Derya(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu çalışmanın amacı, bilgisayar eğitimi alanının en önemli derslerinden biri olan programlama dersinin çevrim içi olarak ters-yüz edilmiş sınıflar yaklaşımı ile uygulanması doğrultusunda öğrenci tecrübelerini ve görüşlerini ...
Derinkök, Abdulmelik(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Teknolojinin gelişimi ve yaygınlaşması teknolojik cihazların insan hayatına doğrudan etki eder bir hale gelmesini sağlamıştır. Teknolojik cihazların insan hayatında bu denli bir yere sahip olması etkilerinin incelenmesi ...
Bozdemir, Yasemin(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Eğitimde teknoloji kullanımının artmasıyla birlikte öğrenme ve öğretme süreçlerinde sanal gerçeklik uygulamaları önemli bir araç haline gelmiştir. Bu çalışmada, öğrencilerin sürükleyici sanal gerçeklik deneyimlerinin ve ...
Çalışkan, Ahmet(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics); fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarını merkeze alan ve dört alan arasında bağlantı kurulmasını sağlayan bütüncül bir eğitim yaklaşımıdır. 21. yüzyıl ...
Açıkgöz, Hatice(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmada örneklem grubunu temsil eden beş Youtube kanalında yer alan 50 adet okulöncesine yönelik çocuk şarkısı; konuları, türleri, ölçü birimleri, formları, ses aralıkları, süreleri, hız terimleri ve kullanılan ...
Çetinkaya, Nursenem(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu çalışma ile Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin pedagojik okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin pedagojik okuryazarlıkları, cinsiyet, çalışma yılı ve görev yapılan ...
Kafa, Erkan(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Modern zamanın ve küreselleşmenin gereği olarak yaşanan dönüşümlerin sancılı sürecinde karşımıza çıkan çokkültürlülük kavramı, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de eğitim sistemi içerisine girmesi gereken bir olgu olmuştur. ...
Özüdoğru, Gülseren(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Sosyal bilgiler dersi, sosyal bilim dallarından beslenen bir vatandaşlık eğitimi dersidir. Geçmişten günümüze devletlerin vatandaşlık eğitimi programı değişmekte ve yaşanılan yüzyıla göre şekillenmektedir. Yirmi birinci ...
Güvenç, Hülya(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler 7. sınıf Kültür ve Miras öğrenme alanı hakkında Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini analiz etmektir. Araştırmanın örneklemi MEB'e bağlı ilköğretim okullarında 2021-2022 ...
Akgün, Yücel(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin Hayat Bilgisi öğretimine yönelik tutumları ve yaşam becerileriyle ilgili görüşlerini cinsiyet, eğitim durumu, mesleki kıdem yılı ve sınıf türü değişkenlerine göre incelemektir. ...
Kısak, Zeynep(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmanın amacı resmi ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin dijital kültür algılarına göre dijital profillerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, öğrenim ...
Karahan, Bilal(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmanın amacı; KPSS sonrasında öğretmen adaylarının girmesi gerektiği sözlü sınavların güvenilirliğini ve geçerliliğini sınava en az bir defa girmiş öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda incelemektir. ...
Gürbüz, Gözde(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının küresel sorunlara ilişkin küresel sosyal sorumluluk düzeylerini ve görüşlerini incelemektir. Araştırmada küresel sosyal sorumluluk düzeylerini belirlemede tarama modeli kullanılmıştır. ...
Çiçek, Tuğçe Nur(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin Ay'ın hareketleri ve evreleri konusundaki kavram yanılgılarının üç aşamalı teşhis testi geliştirilerek tespit edilmesi ve konu ile ilgili var olan yanılgılar ile bilgi eksikliklerinin ...
Keskendir, Kübra(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmada, 2020-2021 eğitim-öğretim dönemine ait Türk Dili ve Edebiyatı ders kitaplarındaki metin altı sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne (YBT) göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada veriler nitel araştırma ...
Onüşgün, Kübra(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu çalışmada, 2019 Türkçe Öğretimi Programı'na göre hazırlanan 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe kitaplarındaki Doğa ve Evren temasında yer alan metinler ve etkinlikler Hikmet Canbay tarafından hazırlanan kitap içerik inceleme ...
Hayta, Ayşegül(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretim programında yer alan becerilerin 2021- 2022 eğitim-öğretim yılında ders kitabı olarak okutulan Sosyal Bilgiler ders kitaplarında yer alan etkinlikler bağlamında incelemektir. ...