TOPBAŞ, SELAHATTİN(İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı / Türkçe Eğitimi Bilim Dalı, 2020)
Bu çalışmada, ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde metin türlerinin öğretimi ile ilgili durum ayrıntılarıyla tespit edilerek TDE öğretiminde ana malzeme olan metin türlerinin daha iyi öğretilebilmesi için çözümler ...
BULUT, BÜŞRA(İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı / Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı, 2019)
Araştırmada, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin medeniyet kavramlarına ilişkin algılarını belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında araştırmada tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmanın evrenini, İnönü ve Atatürk ...
Toprak, Arif(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Bu araştırmada yerel yönetimlerin sosyal belediyecilik bağlamında sanatsal faaliyetlere katkılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Günümüzde birçok gelişmiş ve gelişmekte olan ülkede sosyal politikaların uygulanmasında ...
Duran, Nimet(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Bu çalışma, yabancılar için Türkçe ders kitaplarının zarfların öğretimi açısından değerlendirmesini yapmak, yabancılar için Türkçe ders kitaplarında zarfların öğretiminin nasıl yapıldığını, düzeylere göre hangi zarf ...
Tay, İrem(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Bu çalışmanın amacı; Türkçeyi Suriye Güvenli Bölge'de yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma kaygı, tutum ve öz yeterlik düzeylerini belirlemek; kaygı, tutum ve öz yeterliği çeşitli değişkenleri dikkate alarak ...
Çağatay, Vehbi(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Metinlerin birbirleriyle karşılıklı alışveriş içinde oldukları görüşüne dayanan ve Julia Kristeva tarafından ortaya atılmış olan metinler arasılık kavramı, metinlerin taşıması gereken metinsellik özelliklerinin başında ...
Kızıltan, Emre(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinde sosyotelizm ile akademik erteleme arasındaki ilişkide öz kontrolün aracı rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi İnönü Üniversitesinde öğrenim görmekte olan 539 ...
Temel, Osman(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Araştırmanın amacı; Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Tarih disiplininin Sosyal Bilgiler öğretimindeki önemine ilişkin düşüncelerinin incelenmesidir. Bu amaç kapsamında araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim ...
Balık, Songül(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin değer merkezli okul kültürüne ilişkin tutumlarını incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2021-2022 ...
Bozkurt, Sema(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Bu çalışma ile Sosyal Bilgiler branşında lisans eğitimi alan öğretmen adaylarının ekolojik okuryazarlığa ilişkin farkındalık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının ekolojik ...
Kara, İbrahim(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Bu çalışmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının dijital obezite ve dijital okuryazarlıkları düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli demografik özelliklere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama ...
Karabulut, Nimet(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Araştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının deprem sonrası travma düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının deprem sonrası travma düzeylerinin cinsiyet, öğrenim ...
Gökalp, Latif(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Bu araştırma ülkemizde 2018 yılında uygulamaya konulan Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve bu program gözetilerek hazırlanan Sosyal Bilgiler ders kitaplarında göç olgusunu incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, ...
Bayram, Mecnun(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Sosyal Bilgiler dersi ağırlıklı olarak soyut konular barındırdığından, öğrencilerin konuları kavramakta zorluklar çektiği ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığının oldukça kısa olduğu söylenebilir. Bu da Sosyal Bilgiler ...
Yaylar, Nesrin(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Çocuk edebiyatı eserleri çocuğun gelişim özellikleri ve duygu, düşünce dünyasını ele alarak hazırlanan eserlerdir. Nitelikli çocuk edebiyatı eserlerini okuyan çocuklar bu eserlerden yararlanarak yaratıcı yönlerini ...
Ülger, Muzaffer(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Bu çalışma ile sınıf öğretmenlerinin özel öğrenme güçlüğü alanına ilişkin yeterlilik düzeylerinin ve özel öğrenme güçlüğü türlerinden biri olan Diskalkuliye ilişkin görüşlerinin incelenmesi ardından elde edilen sonuçların ...
Bu araştırma ile öncelikli olarak ortaokul öğrencilerinin öğretmenlere güvenlerinin ve okul tükenmişliklerinin ne düzeyde olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ayrıca öğrencilerin öğretmenlere güvenleri ve okul ...
Özsalman Göksu, Mine(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu çalışmada okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde çalışan öğretmenlerin okullarda karşılaştıkları ayrımcılığa dair fikirleri ve ayrımcılık durumları incelenmektedir. Araştırmanın çalışma grubunda Malatya ...
İvgin, Ali(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmanın amacı iş yaşam dengesi ile okul akademik iyimserliği arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel araştırma ve nedensel karşılaştırma yöntemlerinin kullanıldığı araştırmanın evreni 2021/2022 eğitim öğretim ...
Dumlupınar Arslan, Ayşegül(İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Bu tez çalışmasında, İnönü Üniversitesi'nde eğitim görmekte olan öğretmen adaylarının yapay zekâ kavramı ve yapay zekâ uygulamalarına ilişkin farkındalık düzeylerinin belirlenmesi için geçerli ve güvenilir bir ölçeğin ...