DSpace@İnönü

Ortaokul öğrencilerinin kaygı ve otomatik düşünceleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demirhan, Serap
dc.date.accessioned 2020-10-23T12:23:25Z
dc.date.available 2020-10-23T12:23:25Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Demirhan, Serap (2019). Ortaokul öğrencilerinin kaygı ve otomatik düşünceleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-77 ss. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/18506
dc.description İnönü Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Çocuk Gelişimi Anabilim Dalı en_US
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışmanın amacı Malatya ilinde ortaokula devam eden öğrencilerin kaygı ve otomatik düşünceleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Materyal ve Metot: Bu araştırma, Malatya il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaokullarda 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar ve güz döneminde ortaokula devam eden 1279 öğrenci ile yürütüldü. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan "Demografik Bilgi Formu", "Çocuklar için Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri" ve "Çocukların Otomatik Düşünceleri Ölçeği" kullanıldı. Normal dağılım gösteren nicel verilerin iki grup karşılaştırmalarında t Test, normal dağılım göstermeyen verilerin iki grup karşılaştırmalarında ise, Mann Whitney U testi kullanıldı. Normal dağılım gösteren üç ve üzeri grupların karşılaştırmalarında One-way Anova Test ve ikili karşılaştırmalarında Bonferroni test; normal dağılım göstermeyen üç ve üzeri grupların karşılaştırmalarında ise Kruskal Wallis test ve ikili karşılaştırmalarında Bonferroni-Dunn test kullanıldı. Değişkenler arası ilişkilerin değerlendirilmesinde normal dağılım göstermeyen değişkenlerde Spearman's Korelasyon Analizi kullanıldı. Bulgular: Cinsiyet, yaş ve sınıf değişkenlerine göre kaygı ve otomatik düşünceleri puan ortalamaları arasında farklılık bulundu. Ailenin aylık gelir değişkenine göre kaygı ve otomatik düşünceleri puanları arasında farklılık bulunmadı. Yaşadığı yerler değişkenine göre kaygı puanları arasında farklılık bulunmadı. Fakat otomatik düşünceleri puanları arasında farklılık bulundu. Sonuç: Öğrencilerin otomatik düşünceleri ölçeği toplam puanları ile durumluk ve sürekli kaygı puanları arasında pozitif yönlü istatistiksel olarak anlamlı orta düzeyde ilişki bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: çocuk, durumluk kaygı, sürekli kaygı, otomatik düşünceler en_US
dc.description.abstract Purpose: The purpose of this study is to analyze the relationship between the anxiety and automatic thoughts of secondary school students in the city of Malatya. Material and Method: This study was conducted with 1279 students who were attending secondary schools of the Ministry of Education in Malatya city center in the spring and fall terms of 2018-2019 school year. "Demographic Information Form", "State and Trait Anxiety Inventory for Children" and "Automatic Thought Scale of Children", which had been prepared by the researcher, were used as data collection tool. While t Test was used in the two groups of comparisons of the quantitative data indicating normal distribution, Mann Whitney U Test was used in the two groups of comparisons of the data not indicating normal distribution. In the comparisons of three and more groups indicating normal distribution, One-Way Anova Test was used, in dual comparisons, Bonferroni Test was used; in the comparisons of three and more groups not indicating normal distribution, Kruskal Wallis Test and in dual comparisons, Bonferroni-Dunn Test was used. In the evaluation of the relationship among variances, Spearman's Correlation Analysis was used for variances not indicating normal distribution. Findings: Difference was found between the anxiety and automatic thought scores in reference to variance in gender, age and grades. No difference was found between the anxiety and automatic thought scores in reference to monthly incomes of families. No difference was found between anxiety scores in reference to where the students live. However, differences were found between their automatic thought scores. Result: Positively and statistically meaningful medium-level relationship was found between the total points of students' automatic thought scale and their situational and constant anxiety score. Keywords: Child, situational anxiety, constant anxiety, automatic thoughts en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları en_US
dc.subject Child Health and Diseases en_US
dc.title Ortaokul öğrencilerinin kaygı ve otomatik düşünceleri arasındaki ilişkinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative Analyzing the relationship between the anxiety and automatic thoughts of secondary school students en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.endpage 77 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster