DSpace@İnönü

Hizmet içi eğitim programlarının ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Arıbaş, Sebahattin
dc.contributor.author Kılınç, Murat
dc.contributor.author Demir, Mehmet
dc.contributor.author Göldağ, Battal
dc.date.accessioned 2020-10-28T18:05:52Z
dc.date.available 2020-10-28T18:05:52Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation ARIBAŞ S,KILINÇ M,DEMİR M. K,GÖLDAĞ B (2012). Hizmet içi eğitim programlarının ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 109 - 125. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRRMk5ETXlNZz09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/18532
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmanın temel amacı, hizmet içi eğitim programlarını ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemini Malatya İli Belediye sınırları içinde uygun örnekleme yöntemine göre seçilmiş okullarda görev yapan 160 ortaöğretim branş öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, hizmet içi eğitim programlarının etkililiğinin belirlenebilmesi için likert tipi anket kullanılmıştır. Ankette, 30 madde ve bunların gerçekleşme derecesi ile ilgili kesinlikle evet, oldukça, kısmen, çok az, kesinlikle hayır şeklinde 5 li seçenekler yer almaktadır. Bu seçeneklere verilerin analizinde kullanılmak üzere 5 ten 1 e kodlar verilmiştir. Anketin alfa güvenirlik katsayısı 0.95 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde, her bir madde ile ilgili olarak öğretmen görüşlerinin frekans ve yüzdeleri tablo halinde verilmiştir. Kıdem, mezuniyet durumu, hizmet içi eğitim programlarının değerlendirilmesine yönelik sorular varyans analizi ile yoklanmış; farkın hangi boyutlar arasında olduğunu belirlemek üzere LSD testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler sonucunda, orta öğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin hizmet içi eğitim programlarının değerlendirilmesinde etkinliklere yeterince yer verdikleri; görev yaptıkları okulun sosyo-ekonomik durumuna, en son mezun oldukları yükseköğretim kurumuna, mesleki kıdemlerine ve okulların sınıf mevcuduna göre öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı fark olduğu, ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlara dayalı olarak, hizmet içi programlarının planlanmasına yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.description.abstract Abstract:The main aim of this research is to evaluate the in-service programs the views of the secondary school teachers. The sample of the research consists of 160 secondary school teachers working in the randomly chosen schools located in the boundary of Malatya Municipality. A likert type questionnaire was used as a data gathering tool in order to determine the efficiency of the in-training programs. In the questionnaire there are 30 items and 5 choices about their application levels as absolutely yes, quite, partially, very little, absolutely no . The codes from 5 to 1 were given to be used in the analyses of the choices. Alfa reliability coefficient was calculated as 0.95. The frequency and percentage of the views of teachers were given in the form of a table in the data analysis. The data about the working years of the teachers, education level, questions related to the evaluation of in-training programs were assessed by variance-analysis; and LSD test was used to determine the level of difference, In conclusion, it was found out that, the secondary school teachers give enough time a place to activities given in the evaluation in-training programs, there is a difference between the views of teachers according to their socio-economic status, the last high school from which they graduated, the number of students in their class and schools Based on these results, some suggestions have been made about the planning of in-training programs. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Hizmet içi eğitim programlarının ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative Evaluation of in-service education programmes according to view of teachers working in secondary schools en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster