DSpace@İnönü

Özel Yetenek Sınavlarında AOBP ve YGS Puanlarının Yerleştirme Puanları İçerisindeki Dağılımının İncelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Arapgirlioğlu, Hasan
dc.contributor.author Tankız, Kübra Dilek
dc.date.accessioned 2020-11-02T10:42:35Z
dc.date.available 2020-11-02T10:42:35Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation ARAPGİRLİOĞLU H,TANKIZ K. D (2013). Özel Yetenek Sınavlarında AOBP ve YGS Puanlarının Yerleştirme Puanları İçerisindeki Dağılımının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 14 - 26. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVME1qVTRPQT09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/18533
dc.description.abstract Öz:Bu çalışma, özel yetenek gerektiren eğitim programlarında AOBP ve YGS puanlarının yerleştirme puanlarına yansıma durumlarını belirlemek amacı ile tasarlanmıştır. Çalışma kapsamında, adayların her puan türüne göre sıralamaları ile puanların yerleştirme puanı üzerindeki ağırlıkları belirlenmiştir. Ayrıca, alan içi puanlara alan dışı, alan dışı puanlara ise alan içi katsayılar uygulanarak adayların puanları yeniden hesaplanmış ve bu katsayıların puan ve sıralama bağlamında yerleştirmeye nasıl yansıdığı saptanmıştır. Çalışma grubu İnönü Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Programı Özel Yetenek Sınavına başvuran 387 adaydan oluşmaktadır. Veriler, İ.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'ndan alınarak ÖSYM (2010) tarafından belirlenen esaslar doğrultusunda çözümlenmiştir. Sonuçlar, yerleştirme puanı üzerinde en fazla ağırlığın YGS puanında olduğunu ve yetenek puanları yüksek, YGS puanı düşük bazı adayların sınavı kazanamadıklarını göstermektedir. Ayrıca, alan içi katsayıların yerleştirmeye olumlu yansıdığı, diploma alanlarına göre GSSL mezunu adayların daha başarılı oldukları görülmüştür en_US
dc.description.abstract Abstract:This study is aimed to identify the reflection of AOBP and YGS scores to the placement scores in the education programmes requiring personal talent. In the study the rankings of the candidates according to all types of scores and weight of the scores on the placement score are defined. Additionaly, field scores are applied on non-field scores, reversly non-field scores are applied to the field scores and the final score of the candidate is recalculated and the effect of these coefficients to the score and gradings is established. The work group consists of 387 candidates who applied to İnönü University Music Education programme. The data are taken from the IT department of Inönü University and analyzed according to the principles of ÖSYM (2010). The results show that the highest effect is on the YGS score and some candidates with lower YGS scores couldn’t achieved the exam. Additionally, the positive reflections of field coefficients to the placement is determined and candidates graduated form GSSL has been found more successful en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Özel Yetenek Sınavlarında AOBP ve YGS Puanlarının Yerleştirme Puanları İçerisindeki Dağılımının İncelenmesi en_US
dc.title.alternative Examining of the Distribution of AOBP and YGS Scores in Placement Scores in Special Ability Exams en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster