DSpace@İnönü

Okul Yönetiminde Karşılaşılan Sorunların Öğrenci ve Okul ile İlgili Değişkenler Açısından İncelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demirtaş, Hasan
dc.contributor.author Üstüner, Mehmet
dc.contributor.author Özer, Niyazi
dc.date.accessioned 2020-11-02T17:06:56Z
dc.date.available 2020-11-02T17:06:56Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation DEMİRTAŞ H,ÜSTÜNER M,ÖZER N (2007). Okul Yönetiminde Karşılaşılan Sorunların Öğrenci ve Okul ile İlgili Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 13(51), 421 - 455. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TmprMU5UQXc
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/18552
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmada; okullarımızda yaşanan sorunların belirlenmesi ve bu sorunların öğrenci ve okul ile ilgili bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Malatya ili merkez ilçede yer alan tüm anaokulları, ilköğretim okulları, genel liseler ile mesleki ve teknik liselerde çalışan yöneticiler (N=668), örneklemini ise 6’sı anaokullarında, 132’si ilköğretim okullarında, 57’si genel liselerde ve 30’u mesleki ve teknik liselerde olmak üzere toplam 225 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Veri toplama amacıyla öğretmenlerden kaynaklı sorunlar, okul ikliminden kaynaklanan sorunlar, öğrencilerden kaynaklanan sorunlar, yönetimden kaynaklanan sorunlar ve okul binasından kaynaklanan sorunlar alt boyutlarından oluşan “Okul Yönetimi Problem Tarama Envanteri” hazırlanmıştır. Araştırma sonucunda, genel liselerde görevli yöneticilerin diğer okullardaki yöneticilere oranla daha fazla yönetimsel sorunla karşılaştıkları belirlenmiştir. Ayrıca diğer okul türleri ile karşılaştırıldığında, okul öncesi kurumlarında yönetimsel sorunlar en az düzeyde yaşanmaktadır. en_US
dc.description.abstract Abstract:The purpose of this study is to examine management problems in schools by student and school related variables. The population of the study were school administrators in preschools, primary schools, general and vocational high schools in Malatya province (N=668). Subjects were 6 pre-school, 132 primary school, 57 general high school, and 30 vocational school administrators (N=225). Data were collected by School Management Problem Inventory, developed by researchers. The inventory consists of five subscales related to teachers, school climate, students, management skills and physical facilities. Findings showed that general secondary school administrators are more likely to face administrative problems than those in pre-school, elementary school and, vocational school administrators. Compared to the other school types, administrative problems are at minimum level in pre-schools. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Okul Yönetiminde Karşılaşılan Sorunların Öğrenci ve Okul ile İlgili Değişkenler Açısından İncelenmesi en_US
dc.title.alternative Examining School Management Problems by Student and School Related Variables en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster