DSpace@İnönü

Okul Müdürlerinin Öğretmenlere Güvenini Belirleme Ölçeği- Öğretmen Formu’nun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Canlı, Suzan
dc.contributor.author Demirtaş, Hasan
dc.contributor.author Özer, Niyazi
dc.date.accessioned 2020-11-03T11:00:13Z
dc.date.available 2020-11-03T11:00:13Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation CANLI S,DEMİRTAŞ H,ÖZER N (2017). Okul Müdürlerinin Öğretmenlere Güvenini Belirleme Ölçeği- Öğretmen Formu’nun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 103 - 117. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjNU1UUTBOQT09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/18573
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmada, okul müdürlerinin öğretmenlere güvenini öğretmenlerin algılarına dayalı olarak belirleyen geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu ölçeğin açımlayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve test-tekrar test korelasyonu için üç farklı çalışma grubu üzerinde çalışılmıştır. Ölçeğin açımlayıcı faktör analizi için çalışma grubu 264, doğrulayıcı faktör analizi için çalışma grubu 242 ve test-tekrar test korelasyonu için çalışma grubu 28 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada geçerlik çalışmaları kapsamında kapsam ve yapı geçerliği incelemesi yapılmıştır. Kapsam geçerliğini sağlamak amacıyla okul müdürleri ve öğretmenlerle görüşmeler yapılmış, alan yazın incelenmiş, ölçme aracında yer alan ifadeler uzmanların ve öğretmenlerin görüşüne sunulmuştur. Yapı geçerliliği için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Güvenirlik çalışması için ise iç tutarlılıkta Cronbach Alpha kaysayısı ve madde-toplam korelasyonları, zamana karşı iç tutarlılıkta test-tekrar test korelasyonu kullanılmıştır. Araştırmada ölçeğin toplam 18 maddeden oluşan dört faktörlü bir yapıda olduğu görülmüştür. Doğrulayıcı faktör analizinden elde edilen değerler, ölçek için model-veri uyumunun kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermiştir. Ölçeğin güvenirlik çalışmaları kapsamında yapılan analizler sonucunda, Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı yeterlik boyutu için ".916", itimat edilirlik boyutu için ".861", açıklık boyutu için ".793" ve yardımseverlik boyutu için ".755" olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin test-tekrar test güvenirlik Pearson Momentler Çarpım Korelasyon katsayısı öğretmene güven ölçeğinin yeterlik boyutu için ".870", itimat edilirlik boyutu için ".848", açıklık boyutu için ".918" ve yardımseverlik boyutu için ".806" olarak hesaplanmıştır. Araştırma sonuçları, ölçeğin okul müdürlerinin öğretmenlere güvenini öğretmenlerin algılarına dayalı olarak ölçmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştir en_US
dc.description.abstract Abstract:The purpose of this study is to develop a valid and reliable scale that identifies school principles ’trust in teachers based on the perceptions of teachers. The study was conducted on three separate study groups for the purposes of performing the exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis and test-retest correlation of the scale. The study group for the exploratory factor analysis consisted of 264 teachers, while the confirmatory factor analysis consisted of 242 teachers and the study group for test-retest correlation consisted of 28 teachers. As part of the validity studies, a content and structural validity assessments were performed. In order to ensure content validity, interviews were held with school principals and teachers; the literature was reviewed and the statements included in the assessment tool were submitted for the opinion of experts and teachers. Exploratory and confirmatory factor analyses were performed for ensuring structural validity. As part of the reliability studies, Cronbach Alpha reliability and item-total correlations were used for ensuring internal consistency, while the test-retest correlation for ensuring internal consistency over time. It was established that the scale had a four factor structure consisting of a total of 18 items. The values obtained from confirmatory factor analysis suggested that the model-data congruence was at an acceptable level for the scale. As a result of the analyses conducted as part of the scale reliability studies, the Cronbach Alpha internal consistency coefficient was calculated as “.916 ”for the competence dimension, as “.861 ”for the trustworthiness dimension, as “.793 ”for the openness dimension and as “.755 ”for the helpfulness dimension. The testretest reliability (Pearson correlation) coefficient of the scale was calculated as “.870 ”for the competence dimension, as “.848 ”for the trustworthiness dimension, as “.918 ”for the openness dimension and as “.806 ”for the helpfulness dimension. The findings obtained as a result of the validity and reliability studies suggest that the scale developed can be used as a valid and reliable assessment tool in evaluating school principals ’trust in teachers based on teachers ’perceptions en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Okul Müdürlerinin Öğretmenlere Güvenini Belirleme Ölçeği- Öğretmen Formu’nun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması en_US
dc.title.alternative The Reliability and Validity Study of Determining School Principals’ Trust in Teachers Scale – Teacher Form en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster