DSpace@İnönü

Veri Toplayıcı Farklılığının Likert Ölçeklerden Elde Edilen Puanların Geçerlik ve Güvenirlik Niteliklerine Yansıması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Köksal, Mustafa Serdar
dc.contributor.author Ertekin, Pelin
dc.contributor.author Çolakoğlu, Özgür Murat
dc.date.accessioned 2020-11-18T07:54:45Z
dc.date.available 2020-11-18T07:54:45Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation KÖKSAL M. S,ERTEKİN P,ÇOLAKOĞLU Ö. M (2014). Veri Toplayıcı Farklılığının Likert Ölçeklerden Elde Edilen Puanların Geçerlik ve Güvenirlik Niteliklerine Yansıması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(6), 2195 - 2212. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVeE9USXlNZz09/veri-toplayici-farkliliginin-likert-olceklerden-elde-edilen-puanlarin-gecerlik-ve-guvenirlik-niteliklerine-yansimasi
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/18823
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmanın amacı veri toplayıcı farklılığının duyuşsal özelliklere ilişkin (fen öğrenmeye ilişkin motivasyon ve fene karşı tutum) Likert ölçeklerden elde edilen puanların geçerlik ve güvenirlik niteliklerine yansımasını incelemektir. Araştırmada veri toplama ile ilgili eğitim almış 4 araştırmacı ve eğitim almayan 7 fen bilimleri öğretmeni, 391 kişilik 9. sınıf öğrencisinden (I. Grup = 200, II. Grup = 191) oluşan bir gruptan veri toplamışlardır. Araştırmada veri toplama araçları olarak "Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği" ve "Fen Bilgisi Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Veri toplama uygulamaları 4 aşamada yürütülmüştür; araştırmacılarca yapılan 4 hafta aralıkla 2 uygulama ve öğretmenlerce yapılan 4 hafta aralıkla 2 uygulama. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi için doğrulayıcı ve açıklayıcı faktör analizi, Cronbach alfa güvenirlik analizi, ölçüt geçerliliği için Pearson korelasyon testi, uygulamalar arasındaki ortalama farkı testi için t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak motivasyonun ve tutum düzeylerinin yüksek olduğu, ama farklı uygulayıcılardan elde edilen faktör yapılarının her iki ölçek için farklılaştığı, güvenirlik değerlerinde de farklılıklar oluştuğu tespit edilmiştir. Ölçeklerden elde edilen skorlar arasındaki ölçüt geçerliliği her uygulama için sağlanmıştır. Uygulamalar arasındaki farklılık testi sonucu öğretmenlerce yapılan motivasyon ölçeğinin iki uygulaması arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Veri Toplayıcı Farklılığının Likert Ölçeklerden Elde Edilen Puanların Geçerlik ve Güvenirlik Niteliklerine Yansıması en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster