DSpace@İnönü

Development and Validation of Organizational Socialization Scale

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Erdoğan, Ufuk
dc.contributor.author Dönmez, Burhanettin
dc.date.accessioned 2020-12-03T13:47:05Z
dc.date.available 2020-12-03T13:47:05Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation ERDOĞAN U,DÖNMEZ B (2019). Development and Validation of Organizational Socialization Scale. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 288 - 302. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeU5EUXdNQT09/development-and-validation-of-organizational-socialization-scale
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/18998
dc.description Yıl: 2019Cilt: 20Sayı: 1ISSN: 1300-2899 / 2149-9683Sayfa Aralığı: 288 - 302Metin Dili:İngilizce en_US
dc.description.abstract Öz:The purpose of this study is to develop a valid and reliable scale for determining teachers' organizational socialization levels. The study group consists of 814 teachers working in primary and secondary schools in Malatya. In the items' development process, firstly the literature review was carried out and the scale items were prepared based on the literature review. Then, exploratory and confirmatory factor analyses were conducted to evaluate the construct validity of the scale. The internal consistency of the scale was assessed by calculating Cronbach's α for each subscale. Exploratory factor analysis revealed that 24 items loaded on five factors, with factor loadings that ranged from .46 to .84. Confirmatory analysis results clearly indicated that the fivefactor model was a good fit for the data. The results showed that Cronbach’s α coefficients ranged from .84 to .91, indicating high internal consistency. The findings obtained as a result of the validity and reliability studies suggest that the scale developed can be used as a valid and reliable instrument in determining teachers' organizational socialization levels. en_US
dc.description.abstract Abstract:Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme düzeylerini belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Malatya ilindeki ilk ve ortaokullarda görev yapan 814 öğretmen oluşturmaktadır. Bu amaca yönelik olarak öncelikle alanyazın taraması gerçekleştirilmiş, elde edilen bulgular doğrultusunda ölçek maddeleri hazırlanmıştır. Daha sonra açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile ölçeğin yapı geçerliği test edilmiştir. Güvenirlik çalışması kapsamında Cronbach alfa iç tutarlık katsayıları hesaplanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçekte yer alan 24 maddenin beş faktör altında toplandığı ve faktör yüklerinin .46 ile .84 arasında değiştiği belirlenmiştir. Doğrulayıcı faktör analizinden elde edilen uyum değerleri, ölçek için model-veri uyumunun iyi düzeyde olduğunu göstermiştir. Ölçeğin güvenirliğini belirlemek için hesaplanan Cronbach alfa katsayılarının .84 ile .91 arasında değiştiği tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular, bu ölçme aracının öğretmenlerin örgütsel sosyalleşeme düzeylerini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Development and Validation of Organizational Socialization Scale en_US
dc.title.alternative Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşme Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster