DSpace@İnönü

ENGELLİLERDE EGZERSİZ VE SPOR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Coskuner, Zeki
dc.contributor.author Tan, Çetin
dc.contributor.author Karakaya, Yunus Emre
dc.contributor.author Acak, Mahmut
dc.date.accessioned 2020-12-04T18:55:37Z
dc.date.available 2020-12-04T18:55:37Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation COŞKUNER Z,TAN Ç,KARAKAYA Y. E,AÇAK M (2016). ENGELLİLERDE EGZERSİZ VE SPOR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 11(19), 1 - 8. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjeU9ETTRPQT09/engellilerde-egzersiz-ve-spor-egitimi-bolumu-ogrencilerinin-engellilere-yonelik-tutumlarinin-incelenmesi
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/19012
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'nda Engellilerde Egzersiz ve Spor Eğitimi Bölümü öğrencilerinin engellilere yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırmanın örneklem grubunu bu bölümde spor eğitimi alan 120 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya veri toplamak amacıyla Yuker ve arkadaşları (1970) tarafından geliştirilen ve Özyürek (1977) tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Yetersizlikten Etkilenmiş Kişilere Yönelik Tutum Ölçeği (Attitude Toward Disabled Person)" kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgularda, sınıf değişkenine göre yetersizlik boyutunda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (F(2,117)=9,149; p<0.05). Farkın kaynağını bulmak için yapılan LSD testinde, 1. sınıf öğrencileri 2. ve 3. sınıf öğrencilerine göre daha olumlu yönde görüş bildirdikleri görülmüştür. Örneklem grupta, sınıf seviyesi arttıkça engelli bireylere yönelik genel tutumlarının olumsuz yönde etkilendiği belirlenmiştir. Sonuç olarak, bu bölümlerde spor eğitimi alan öğrencilerin olumsuz tutumlarının nedenleri konusunda farklı çalışmalar yapılmalıdır. Ayrıca ders müfredat çalışmaları, öğrenci alımı, akademik personellerin deneyimleri, öğrencilerin gittiği engelli okullarının fiziki şartları gibi konularda da araştırmalar yapılabilir en_US
dc.description.abstract Abstract:The aim of this study is to investigate the attitudes of students from Exercise and Sports Education for Individuals with Disabilities Department in Physical Education and Sports School of İnönü University in Turkey toward individuals with disabilities. The sample group of the study comprises of 120 students from this department. In order to gather the data in the study, “Attitude Toward Disabled Persons (ATDP)” scale which was developed by Yuker et al. (1970) and adapted to Turkish by Özyürek (1977) was employed. In the findings acquired in the study, it was detected that a statistically meaningful difference existed in the inability dimension according to grade variable (F(2,117)=9,149; p<0.05). In the LSD tests carried out in order to find the cause of the difference, it was observed that students from 1st grade expressed a more positive opinion compared to students from 2nd and 3rd grades. In the sample group, it was determined that with increasing levels of grades, the general attitude toward individuals with disabilities were affected negatively. As a result, various studies should be carried out in order to determine the causes of the negative attitudes of students who receive sports education in these departments. Additionally, studies can be carried out on the subjects of curriculum preparation, student admission, experiences of academic staff and physical conditions of schools for individuals with disabilities which the students attended en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Turkish Studies (Elektronik) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title ENGELLİLERDE EGZERSİZ VE SPOR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ en_US
dc.title.alternative INVESTIGATION OF THE ATTITUDES OF STUDENTS FROM EXERCISE AND SPORTS EDUCATION FOR INDIVIDUALS WITH DISABILITIES DEPARTMENT TOWARD INDIVIDUALS WITH DISABILITIES en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster