DSpace@İnönü

Yeni mamul geliştirme kararlarında mamul yaşam seyri maliyetleme yaklaşımı ve bir örnek işletme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aksu, İbrahim
dc.contributor.author Apak, İbrahim
dc.date.accessioned 2020-12-04T19:13:52Z
dc.date.available 2020-12-04T19:13:52Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation AKSU İ,APAK İ (2014). Yeni mamul geliştirme kararlarında mamul yaşam seyri maliyetleme yaklaşımı ve bir örnek işletme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 13(48), 235 - 253. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZMk1UTTVPUT09/yeni-mamul-gelistirme-kararlarinda-mamul-yasam-seyri-maliyetleme-yaklasimi-ve-bir-ornek-isletme
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/19016
dc.description Yıl: 2014Cilt: 13Sayı: 48ISSN: 1304-0278 / 1304-0278Sayfa Aralığı: 235 - 253Metin Dili:Türkçe en_US
dc.description.abstract Öz:İşletmeler rekabet avantajı sağlamak ve pazarda lider konuma gelmek için yenilikler yapmalı ve değişen koşullara uyum sağlamalıdır. İşletmelerin değişen çevre şartlarına adapte olabilmeleri hususunda yeni mamul geliştirme faaliyetleri stratejik öneme sahiptir. Tıpkı insanlar gibi mamullerinde belirli ömürleri vardır. Mamuller geliştirilmekte, üretilmekte, pazara sunulmakta ve yaşam seyirlerini tamamlamaktadırlar. Yeni mamul geliştirme faaliyetlerinin kısa aralıklarla gerçekleştirildiği üretim ortamında mamul alternatiflerini değerlendirebilmek için bir takım yöntemlere ihtiyaç duyulmaktadır. Çalışmada, yeni mamul geliştirme faaliyetlerine bağlı olarak, mamul yaşam seyri maliyetleme yaklaşımının karar verme aracı olarak kullanımı gösterilmeye çalışılmıştır. İmalat sektöründe faaliyet gösteren bir işletmenin verilerinden yararlanılarak yapılan uygulamada, elde edilen sonuçlar başabaş analizleriyle desteklenmiştir. Ayrıca faaliyet tabanlı maliyetleme ile sürece destek sağlanmıştır. en_US
dc.description.abstract Abstract:Businesses should make innovations for adapting to the changing situation, to gain competitive advantage and being market leader. Moreover, there is a strategic importance of new product development activities for adapting the business to the changing environment. Products have also a life cycle like human being. In this regard, a product is respectively being developed; manufactured, marketed and eventually completes its life. Today s improving technology makes the products life cycle shorter and that situation forces business into realizing continuous product development activities. In this study, the usage of the life cycle costing approach has been shown as a decision making tool within the new product development activities. The approach has been applied according to the company s data working in the manufacturing sector. Additionally, the study s results have been supported by break-even point analysis. Furthermore, the case process has been supported with the activity based costing approach. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Yeni mamul geliştirme kararlarında mamul yaşam seyri maliyetleme yaklaşımı ve bir örnek işletme en_US
dc.title.alternative Uygulamasithe product life cycle costing approach on the new product development decisions and a case study en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster