DSpace@İnönü

Fen bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bozdoğan, Aykut Emre
dc.contributor.author Taşdemir, Adem
dc.contributor.author Demirtaş, Murat
dc.date.accessioned 2021-01-20T12:48:51Z
dc.date.available 2021-01-20T12:48:51Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation BOZDOĞAN A. E,TAŞDEMİR A,DEMİRTAŞ M (2006). Fen bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(11), 23 - 36. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TnpNeE16ZzQ/fen-bilgisi-ogretiminde-isbirlikli-ogrenme-yonteminin-ogrencilerin-bilimsel-surec-becerilerini-gelistirmeye-yonelik-etkisi
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/19182
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl: 2006Cilt: 7Sayı: 11ISSN: 1300-2899 / 2149-9683Sayfa Aralığı: 23 - 36Metin Dili:Türkçe en_US
dc.description.abstract Öz:İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelendiği bu araştırma için, Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. sınıfında okuyan 210 öğrenciden 1 deney 1 kontrol grubu oluşturulmuştur. Öğretim etkinliklerinin gerçekleştirileceği ders olarak, Fizik II Dersi Laboratuvarı seçilmiş ve uygulama “Elektrik” ünitesinin işleneceği haftaları kapsamıştır. Verilerin toplaması amacıyla, uygulama düzeyinde 8 Essey tipi sorudan oluşan bir ölçek geliştirilmiştir. Ölçeğin güvenirliği için, KR–20 güvenirlik analizi yapılmış, analiz sonucunda testin KR–20 güvenirlik katsayısı 0.72 olarak bulunmuştur. Deney ve Kontrol gruplarının bilimsel süreç beceri testleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını belirlemek için yüzde, frekans ve t-Testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, her iki grup öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ön test son test puanları arasında anlamlı farklılığın olduğu görülmüştür. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri son test puanları arasındaki ilişki incelenmiş, deney grubundaki öğrencilerin son test puanlarının kontrol gurubundaki öğrencilerin son test puanlarından yüksek olduğu görülmüştür. Bu sonuçlara göre, işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin fen konularındaki bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkileri için önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Fen bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkisi en_US
dc.title.alternative The effect cooperative learning method in science education on improving the students' science process skills en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster