DSpace@İnönü

Proje tabanlı öğretim ve türkçe öğretiminde kullanımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Zorbaz, Kemal Zeki
dc.contributor.author Çeçen, Mehmet Akif
dc.date.accessioned 2021-01-24T13:58:09Z
dc.date.available 2021-01-24T13:58:09Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation ZORBAZ K. Z,ÇEÇEN M. A (2009). Proje tabanlı öğretim ve türkçe öğretiminde kullanımı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(1), 87 - 104. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBNE56RTNOdz09/proje-tabanli-ogretim-ve-turkce-ogretiminde-kullanimi
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/19203
dc.description Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi Yıl: 2009Cilt: 42Sayı: 1ISSN: 1301-3718 / 2458-8342Sayfa Aralığı: 87 - 104Metin Dili:Türkçe en_US
dc.description.abstract Öz:Proje Tabanlı Öğretim, öğrencilerin etkinliğini esas alan, öğrencilerin tasarımına dayanan ve öğretimi projeler yoluyla gerçekleştirmeyi hedefleyen bir öğretim stratejisidir. XX. yüzyılın başlarında ortaya çıkan Proje Tabanlı Öğretim, Dewey ve Kilpatrick'in çalışmaları ve Piaget, Vygotsky ve Bruner’in görüşleri doğrultusunda belli bir öğretim stratejisi hâline gelmiştir. Proje Tabanlı Öğretim, öğrenme-öğretme sürecinde öğreneni; alıcı konumundan, inceleyen, araştıran ve elde ettiği bilgileri kullanarak sorun çözen, üretici bireyler haline getirmeyi hedeflemektedir. Proje Tabanlı Öğretimin uygulama basamakları; hedeflerin oluşturulması ve konunun belirlenmesi, takımların oluşturulması, bilgilerin toplanması ve örgütlenmesi, projenin sonuçlandırılması, projelerin değerlendirilmesi şeklindedir. Bu çalışmada alan yazını taraması yoluyla Proje Tabanlı Öğretimin kuramsal temelleri, uygulama basamakları, üstünlükleri, sınırlılıkları ve Türkçe öğretimindeki yeri ifade edilmeye çalışılmıştır. en_US
dc.description.abstract Abstract:Project-based teaching is a teaching strategy which basically considers students’ activities, relies on students’ designs and aims at teaching through projects. Developed in the beginning of XX’th century, Project-based teaching has been a specific teaching strategy through studies of Dewey and Kilpatrick and opinions of Piaget, Vygotsky and Bruner. Project-based teaching aims to transform students in the learning-teaching process from taker position into individuals researching, examining and problem solving using knowledge acquired. Implementation steps of project-based teaching are determination of goals and subject, composition of teams, gathering and organization of knowledge, conclusion of project and evaluation of project. In this study, by means of literature scanning; theoretical basics, implementation steps, superiority, limitations and position in Turkish instruction of Project-based teaching are studied. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Proje tabanlı öğretim ve türkçe öğretiminde kullanımı en_US
dc.title.alternative Project-based teaching and its usage in Turkish instruction en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster