Öz:Öğretmenlerin çalışmalarında meslek etiğine uygun olarak davranıp davranmadıklarının sürekli olarak izlenmesi ve gerektiğinde etik ihlallerin belirlenmesi konusunda başta okul yöneticileri ve öğretmenler olmak üzere bütün okul paydaşlarına önemli görevler düşmektedir. Öğretmenlik mesleğine ilişkin etik ilkelerin yeterince önemsenmediğinin, öğretmenliğin sıradan bir devlet memurluğu olarak algılandığının somut göstergelerinden biri öğretmen andıdır. Bu araştırmada, öğretmen andının öğretmenlik mesleki değerlerinin kazandırılmasına katkısının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel yaklaşımından yararlanılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 Eğitim-öğretim yılında Malatya ili Yeşilyurt ve Battalgazi merkez ilçelerinde, kamuya ait ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görevli 50 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki öğretmen sayısının belirlenmesinde veri doygunluğu esas alınmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme tekniklerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Mevcut öğretmen andının içeriği yanlış olmamakla birlikte, öğretmenlik mesleğinin etik ilkelerini ve evrensel değerlerini içermediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu ant öğretmenliği profesyonel bir meslek olarak değil sıradan bir devlet memurluğu olarak görmektedir. Oysa profesyonel bir öğretmenin, Hipokrat andında olduğu gibi meslek etiği ilkeleri üzerine ant içmesi beklenir.
Öz:There are important duties of all school stakeholders, especially school administrators and teachers, in the continuous monitoring of teachers’ behavior in their work in accordance with professional ethics and, where necessary, the identification of ethical violations. One of the concrete signs that teachers are not regarded as ordinary government officers is the teacher’s oath that the ethical principles of the teaching profession are not sufficiently considered. In this research, qualitative research approach was used because it was aimed to determine the contribution of teacher oath to teaching profession values. The qualitative research is based on examining the object in its own context therefore this research was done with the teachers. In this context, the study group of study constitutes 50 teachers in official primary and secondary education institutions in Yeşilyurt and Battalgazi districts in Malatya during the 2017-2018 school year. The number of teachers in the study group was determined based on data saturation. In the case of the study group, sampling of easily accessible cases was used from purposeful sampling techniques. The Teacher oath consists of general statements that can be considered valid for all civil servants. The content is not wrong, but it does not contain the ethical principles of the teaching profession. This oath is not seen as a professional profession but as an ordinary civil service. However, a professional teacher must swear not on national values but on professional ethics principles as it is in Hippocrates.