DSpace@İnönü

"Halkla İlişkilerin Gazetelerde Sunumuna Yönelik Bir Analiz"

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kılınç, Özgür
dc.date.accessioned 2021-03-05T18:59:23Z
dc.date.available 2021-03-05T18:59:23Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation KILINÇ Ö (2020). Halkla İlişkilerin Gazetelerde Sunumuna Yönelik Bir Analiz. Erciyes İletişim Dergisi, 7(1), 261 - 278. Doi: 10.17680/erciyesiletisim.643134 en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnMk1qTTFOUT09/halkla-iliskilerin-gazetelerde-sunumuna-yonelik-bir-analiz
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/19513
dc.description DOI: https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.643134 en_US
dc.description.abstract Öz:Medya çeşitli konuları ve terimleri okuyucuya / izleyiciye / dinleyiciye aktarırken konuların ve kavramların bazı boyutlarını daha fazla vurgular iken; bazı boyutlarını ise daha geri planda bırakmaktadır. Yönetimsel bir fonksiyon olarak halkla ilişkiler medyada çeşitli içerikler ile yer almaktadır. Filmler, gazete haberleri halkla ilişkiler teriminin nasıl sunulduğunu incelemeyi mümkün kılan içerikleridir. Dolayısıyla halkla ilişkiler de medyada sunulan içeriklere konu olmaktadır. Bu kapsamda çalışmanın amacı halkla ilişkiler teriminin medyada sunulma biçimini incelemektir. Belirlenen zaman aralığında dört gazetede halkla ilişkiler terimini içeren 73 haber içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları halkla ilişkiler teriminin köşe yazısı ve röportaja kıyasla daha çok haber içeriklerinde öne çıktığını, terimin kar amacı taşımayan kurumlar bağlamında kullanımının daha fazla olduğunu ortaya koymuştur. Amaç kapsamında halkla ilişkilerin bilgilendirme amacının en fazla belirgin olan amaç kategorisi olduğu saptanmıştır. Haber içeriklerinin çoğunda halkla ilişkiler terimi nötr bir şekilde sunulmuştur. en_US
dc.description.abstract Öz:The macetdia emphasizes some aspects of the subjects and concepts more while transferring various topics and terms to the audience while leaving some aspects of them more behind. As a managerial function, public relations takes place in the media with various content. Films, newspaper news are the content that make it possible to examine how the term public relations is presented. Thus, public relations is also the subject of content presented in the media. In this context, the objective of the study is to examine how the term public relations is presented in the media. In the determined time period, 73 news stories, which include the term public relations, in four newspapers were analysed by content analysis technique. The results of the research revealed that the term public relations was more prominent in the news content than the column articles and interview, and the term was more used in the context of non-profit organizations. Within the scope of the purpose, it was determined that the purpose of public information was the most prominent category. In most of the news content, the term public relations is presented in a neutral form. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title "Halkla İlişkilerin Gazetelerde Sunumuna Yönelik Bir Analiz" en_US
dc.title.alternative An Analysis of Presentation of Public Relations in Newspapers en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Erciyes İletişim Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster