DSpace@İnönü

Dinleme Üstbiliş Stratejisi Öğretiminin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Dinlediğini Anlama Becerisine Etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Altunkaya, Hatice
dc.date.accessioned 2021-03-26T11:15:13Z
dc.date.available 2021-03-26T11:15:13Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation ALTUNKAYA H (2020). Dinleme Üstbiliş Stratejisi Öğretiminin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Dinlediğini Anlama Becerisine Etkisi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(1), 68 - 87. Doi: 10.30703/cije.536924 en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjM01qVXdNQT09/dinleme-ustbilis-stratejisi-ogretiminin-yabanci-dil-olarak-turkce-ogrenenlerin-dinledigini-anlama-becerisine-etkisi
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/19739
dc.description.abstract Öz:Bu çalışmanın amacı, üstbilişsel dinleme stratejisi öğretiminin yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dinlediklerini anlama becerilerine etkisini belirlemektir. Nicel yöntem ile gerçekleştirilen araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunda İnönü Üniversitesi Türkçe Öğretim Merkezinde öğrenim gören B2 düzeyinden 29 öğrenci yer almıştır. Deney grubunda yer alan öğrencilere 6 hafta süre ile dinleme etkinlikleri üstbilişsel stratejiler öğretilerek gerçekleştirilmiş, kontrol grubu olağan derslerine devam etmiştir. Veriler, Tozlu (2017) tarafından yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlere yönelik geliştirilen B2 düzeyi dinleme testi aracılığı ile elde edilmiştir. Araştırmada, son test değerleri ön teste göre kontrol edilerek gruplar arasındaki fark ANCOVA (kovaryans analizi) testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen verilere göre düzeltilmiş son test puanları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur. Test sonuçlarına göre deney grubunun test sonuçlarının kontrol grubundan yüksek olduğu, cinsiyet ve yaş değişkenine göre deney ve kontrol gruplarının öntest-sontest ortalamalarının anlamlı farklılık göstermediği ortaya konulmuştur. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Dinleme Üstbiliş Stratejisi Öğretiminin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Dinlediğini Anlama Becerisine Etkisi en_US
dc.title.alternative The Effect of Listening Metacognition Strategy Teaching on Turkish Learner's Listening Comprehension Skills en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster