DSpace@İnönü

"4-6 Yaş Grubu Çocukların Sosyal Becerileri ve Teknoloji Kullanımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi"

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özcan, Fatma
dc.contributor.author Çağlar, Atila
dc.contributor.author Pekdoğan, Serpil
dc.date.accessioned 2021-03-26T12:11:56Z
dc.date.available 2021-03-26T12:11:56Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation ÖZCAN F,ÇAĞLAR A,PEKDOĞAN S (2020). 4-6 Yaş Grubu Çocukların Sosyal Becerileri ve Teknoloji Kullanımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(2), 709 - 717. Doi: 10.24106/kefdergi.697168 en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNE9EQTVPUT09/4-6-yas-grubu-cocuklarin-sosyal-becerileri-ve-teknoloji-kullanimlari-arasindaki-iliskinin-incelenmesi
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/19741
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitime devam eden 4-6 yaş grubu çocukların sosyal becerileri ile teknoloji kullanımları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 4-6 yaş aralığında olan 298 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği, Okul Öncesi Çağındaki Çocukların Teknoloji Kullanımı Hakkındaki Ebeveyn Görüşleri Anketi ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek için Spearman’s Brown sıra farkları korelasyon katsayısı analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda çocukların sosyal becerileri ile ebeveynlerin çocukların teknolojinin kullanımına yönelik önerileri arasında düşük düzeyde pozitif ve negatif yönlü ilişkiler olduğu görülmüştür. Bulgular doğrultusunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.description.abstract Öz:The aim of this study is to investigate the relationship between the social skills of children aged 4-6 and the use of technology in preschool education. The study group consisted of 298 children aged 4-6 years. In the study, Social Skills As-sessment Scale, Parents' Opinion on Technology Use of Child-ren in Preschool Age Survey and personal information form were used as data collection tools. In the analysis of data, Spearman Browns sequence difference correlation coefficient analysis technique was used to examine the relationship between variables. As a result of the research, it was seen that there were low positive and negative relations between the social skills of children and the suggestions of parents about the use of technology by children. According to the findings, various suggestions were made en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title "4-6 Yaş Grubu Çocukların Sosyal Becerileri ve Teknoloji Kullanımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi" en_US
dc.title.alternative Investigation of the Relationship between Social Skills and Technology Uses of 4-6 Year Old Children en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Kastamonu Eğitim Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster