DSpace@İnönü

Öğrenci Seçme Sınavına Girecek Öğrencilerin Sınav Kaygısı Düzeyleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Genç, Metin
dc.contributor.author Karlıdağ, Rıfat
dc.contributor.author Eğri, Mücahit
dc.contributor.author Güneş, Gülsen
dc.contributor.author Kurçer, M.Ali
dc.contributor.author Pehlivan, Erkan
dc.contributor.author Özcan, Erkan
dc.contributor.author Ünal, Süheyla
dc.date.accessioned 2015-07-06T11:17:37Z
dc.date.available 2015-07-06T11:17:37Z
dc.date.issued 1999
dc.identifier.citation Genç, Metin ;Karlıdağ, Rıfat ;Eğri, Mücahit ;Güneş, Gülsen ; Kurçer, M.Ali ;Pehlivan, Erkan ;Özcan, Erkan ; Ünal, Süheyla ;Turgut Özal Tıp Merkezi Dergisi.6 (1) :1999. Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://www.totmdergisi.org/articles/1999/volume6/issue1/1999_6_1_9.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/2395
dc.description Turgut Özal Tıp Merkezi Dergisi.6 (1) :1999. Malatya. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışma ile, 1998 yılı Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS)'na girecek öğrencilerin sınav kaygısı düzeylerinin saptanması ve bazı bağımsız değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Bu kesitsel çalışma, toplam 262 öğrenci üzerinde, 1998 ÖSS öncesi son haftasında gerçekleştirilmiştir. Araştırma, izin alınabilen eğitim kurumlarında uygulandığı için randomize olmayan bir çalışmadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen Tanımlayıcı Bilgiler Formu ile Öner tarafından kültürümüze uyarlanan Spielberger Sınav Kaygısı Envanter7 (SKE) gözlem altında uygulanmıştır. SKE- Tümtest puanı (SKE-T), bağımlı değişken olarak alınmıştır. (SKE-T) puanı aritmetik ortalaması (X) + 1 Standart sapma değeri ve üzeri "yüksek", altı ise "normal" olarak kabul edilmiştir (kesme noktası her iki cins için farklı değerlerdir). Analizlerde; tanımlayıcı istatistikler, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), İki Ortalama Arasındaki Farkın Önem Testi ve Pearson Korelasyon Analizi uygulanmıştır. Çalışmada aritmetik ortalamalar (X), standart hata (±Se) ile verilmiştir. Bulgular: Kızların ortalama SKE-T değeri 43.4+1.0 puan iken, erkeklerin 39.3+0.8’dir. Araştırmaya dahil olan toplam 262 öğrencinin 217’sinin (% 82.8) SKE-T değerleri normal, 45’inin ise (%17.2) yüksektir. Sınav kaygısı puanları yönünden cinsiyet, ve kendi ifadelerine göre lise başarı durumu arasında farklılık bulunmuştur (p<0.05). Sınav kaygısı puanları yönünden yaş, anne öğrenim düzeyi, baba öğrenim düzeyi, ailede üniversitede okuyan birisinin olup olmaması, sınava hazırlanma derecesi, sınava giriş sayısı, hane büyüklüğü, ekonomik duruma göre farklılık bulunmamıştır (p>0.05). Sonuçlar: Sınav kaygısı erkeklerde ve lise başarı durumu yüksek olanlarda daha az bulunmuştur. Bu bulgu yapılmış benzer çalışmaların sonuçlarıyla uyumludur. tr_TR
dc.description.abstract In this research, it is aimed to determine the test anxiety levels of the students who will join the university entrance exam and ite relationship between some independent variables. Method: This cross-sectional study was performed on totally 262 students, in the last weerk before 1998 University Entrance Exam. Since it was done in the educational institutions where permission was given, it is a non-randomized study. Descriptive Data Form which was developed by the researchers and Spielberg Test Anxiety Inventory (TAI) which was adapted to our culture by Öner were carried out under control. TAI- Total test points (TAI-T) were handled as dependent variable. The mean of the TAI-T points+ 1 standart deviation value and over was accepted "high", and under was accepted "normal". The cut of point was different for both sexes. In the analysis; descriptive statstics, One Way Analyse of Variance (ANOVA), Students t-Test and Pearson Correlaton Analyse were used. In the research, the means (X) were expressed with Standart Errors (±Se). Findings: While the girls1 average TAI-T point is 43.4+1.0, the boys' is 39.3+0.8. TAI-T points of 217 out of total 262 students were normal, 45 of them were (17.2%>) high. Significant differences were found between sex and subjective high school success with regard to TAI-T point (p<0.05). There was no significant difference with regard to age, morher's education level, father's education level, present attendance of a famLly member to a unLversLty, preparatLon level for the exam, numbers of trial, the number of people in the family, and economical situation (p>0.05). Results: Test anxiety level was found less for boys and for the students whose high school success was high. These findings are in accordance with the results of the similar studies. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Turgut Özal Tıp Merkezi Dergisi tr_TR
dc.rights Attribution 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/ *
dc.subject Sınav kaygısı tr_TR
dc.subject öğrenciler tr_TR
dc.subject Test anxiety tr_TR
dc.subject students tr_TR
dc.title Öğrenci Seçme Sınavına Girecek Öğrencilerin Sınav Kaygısı Düzeyleri tr_TR
dc.title.alternative Test anxiety levels of the students who will join the university entrance exam tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Attribution 3.0 United States Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: Attribution 3.0 United States