DSpace@İnönü

Emetrop Ortaokul Öğrencilerinde Yoğun Okumanın Miyopi Oluşumuna Etkisinin Prospektif İncelenmesi: İlk Sonuçlar

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Hepşen, İbrahim F.
dc.contributor.author Evereklioğlu, Cem
dc.contributor.author Bayramlar, Hüseyin
dc.date.accessioned 2015-08-11T11:04:00Z
dc.date.available 2015-08-11T11:04:00Z
dc.date.issued 1998
dc.identifier.citation Hepşen, İbrahim F.; Evereklioğlu, C.; Bayramlar, H.;Turgut Özal Tıp Merkezi Dergisi.5 (1) :1998. İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://www.totmdergisi.org/articles/1998/volume5/issue2/1998_5_2_8.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/2532
dc.description Turgut Özal Tıp Merkezi Dergisi.5 (1) :1998. İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.description.abstract Emetrop gözlerde yoğun okumanın miyopi gelişimi üzerindeki etkisinin 7 yıl süreli prospektif araştırılması. Metod: Yaş ortalamaları 12.70 olan, günde ortalama 6 saat okuma-yakın çalışma yapan 77 erkek ortaokul öğrencisinin 97 gözü ile (1. Grup), yaş ortalamaları 13.31 olan, okumayan ve sanayi mesleklerinde çalışan 36 çırağın 72 gözü (2. Grup=kontrol) 18 ay arayla sikloplejik refraksiyon (SKP-R) ve ultrasonik biyometrik ölçümler yapılarak karşılaştırıldı. Bulgular: Birinci grupta sikloplejik refraksiyona göre 97 gözün 68 (%72.3)'inde miyopiye kayma oldu. Yine 1.Grupta 18 ay arayla alınan SKP-R, keratometre (K), ön kamara derinliği (ÖKD) ve aksiyel uzunluk (AU) ölçümlerinde anlamlı artış vardı (her üç değer için p=0.0001). İkinci grupta ise, K değerlerindeki artış dışında hem refraksiyondaki hem de biyometrik parametrelerdeki fark anlamsızdı. Sonuç: Çalışmamızın ön sonuçları, önemlL bLr çevresel faktör olan okuma-yazmanın emetrop öğrencilerde miyopi yönünde refraksiyon değişimi yaptığını ve bu değişimin hem ÖKD ve AU hem de K değerindeki artma ile birlikte olduğunu göstermiştir. tr_TR
dc.description.abstract Emetrop gözlerde yoğun okumanın miyopi gelişimi üzerindeki etkisinin 7 yıl süreli prospektif araştırılması. Metod: Yaş ortalamaları 12.70 olan, günde ortalama 6 saat okuma-yakın çalışma yapan 77 erkek ortaokul öğrencisinin 97 gözü ile (1. Grup), yaş ortalamaları 13.31 olan, okumayan ve sanayi mesleklerinde çalışan 36 çırağın 72 gözü (2. Grup=kontrol) 18 ay arayla sikloplejik refraksiyon (SKP-R) ve ultrasonik biyometrik ölçümler yapılarak karşılaştırıldı. Bulgular: Birinci grupta sikloplejik refraksiyona göre 97 gözün 68 (%72.3)'inde miyopiye kayma oldu. Yine 1.Grupta 18 ay arayla alınan SKP-R, keratometre (K), ön kamara derinliği (ÖKD) ve aksiyel uzunluk (AU) ölçümlerinde anlamlı artış vardı (her üç değer için p=0.0001). İkinci grupta ise, K değerlerindeki artış dışında hem refraksiyondaki hem de biyometrik parametrelerdeki fark anlamsızdı. Sonuç: Çalışmamızın ön sonuçları, önemlL bLr çevresel faktör olan okuma-yazmanın emetrop öğrencilerde miyopi yönünde refraksiyon değişimi yaptığını ve bu değişimin hem ÖKD ve AU hem de K değerindeki artma ile birlikte olduğunu göstermiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Turgut Özal Tıp Merkezi Dergisi tr_TR
dc.rights Attribution 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/ *
dc.subject Miyopi tr_TR
dc.subject miyopik kayma tr_TR
dc.subject ilerleme tr_TR
dc.subject emetropi tr_TR
dc.subject okuma tr_TR
dc.subject yakın çalışma tr_TR
dc.subject biometri tr_TR
dc.subject refraksiyon tr_TR
dc.subject Myopia tr_TR
dc.subject myopic shift tr_TR
dc.subject progression tr_TR
dc.subject emmetropia tr_TR
dc.subject reading tr_TR
dc.subject close- work tr_TR
dc.subject bometry tr_TR
dc.subject refract on1 tr_TR
dc.title Emetrop Ortaokul Öğrencilerinde Yoğun Okumanın Miyopi Oluşumuna Etkisinin Prospektif İncelenmesi: İlk Sonuçlar tr_TR
dc.title.alternative Effect of intensive reading on the development of myopia in emmetropic secondary school children: The preliminary results tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Attribution 3.0 United States Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: Attribution 3.0 United States