Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gürten, Kadir
dc.date.accessioned 2016-05-30T12:06:44Z
dc.date.available 2016-05-30T12:06:44Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Gürten, K.(2013).Receptum nautarum.İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi.4-1 275-294 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://www.inonu.edu.tr/uploads/old/21/255/kadir_gurten_4_1_tam.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/3267
dc.description İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi-275,294 ss. tr_TR
dc.description.abstract Roma Devleti'nde, deniz ticareti son derece büyük önem arz etmiş, bu nedenle, hukuk metinlerinde, deniz taşımacılığına ilişkin hükümlere oldukça geniş bir şekilde yer verilmiştir. Gemi işletenlerin sorumluluğunun esas dayanağını locatio conductio operis (istisna sözleşmesi) oluşturmaktadır. Ne var ki, bu sözleşmeden kaynaklanan sorumluluk ile preator'lar tarafından tanınan bazı diğer dava haklarının yetersiz kalması üzerine, yolcuların ya da iş sahiplerinin bu kişilere güveninin sağlanması ve böylece gemi işletenlerin de yolcuları kendilerine çekebilmesi için, yine praetor tarafından receptum adı verilen bir garanti sözleşmesi tanınmıştır. Başlangıçta, gemi işletenin sorumluluğu için receptum'un yapılmasına yönelik ifade olan "salvum fore recipere (malların güvende olacağını üstlenmek)"nin varlığı aranmış olup, Iustinianus Dönemi'nde, bu şart ortadan kalmış, gemi işletenin sorumluluğu kanundan kaynaklanır hale gelmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Maritime commerce has a great importance in Rome, therefore, in legal texts, provisions regarding carriage by sea were given large publicity. The sea carriers' responsibility was based on locatio conductio operis mainly. However, since the responsibility arising from this contract and some other rights to suit were inadequate, a guarantee contract was brought by, again, the praetor, in order to make the passengers or locators trust in them and thus let the sea carriers have the passengers. Initially, the phrase "salvum fore recipere", which is used for receptum, was required for the sea carrier to be responsible. In the time of Justinian, however, this requirement did not existed and the responsibility of the sea carrier had its source in the law. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Receptum tr_TR
dc.subject Nauta tr_TR
dc.subject Deniz hukuku tr_TR
dc.subject Pacta praetoria tr_TR
dc.subject Sorumluluk tr_TR
dc.subject Gemi işletenin sorumluluğu tr_TR
dc.title Receptum nautarum tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR173469 tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 275 tr_TR
dc.identifier.endpage 294 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster