DSpace@İnönü

Türkiye’de belediye meclisi kararlarının yargısal denetimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Keser, Hayri
dc.contributor.author Akoğul, Ayhan
dc.date.accessioned 2016-06-01T11:31:31Z
dc.date.available 2016-06-01T11:31:31Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Keser, H.,Akoğul, A.,(2013).Türkiye’de belediye meclisi kararlarının yargısal denetimi.İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 4 (2).105-140 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://www.inonu.edu.tr/uploads/old/21/255/hayrikeser-4-2-tam.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/3308
dc.description İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 4 (2). tr_TR
dc.description.abstract Belediye meclisi, belde halkı tarafından demokratik yöntemlerle seçilerek oluşan bir karar organıdır. Belediye meclisi kanunda belirtilen konularda karar alırken parlamento gibi çalışmaktadır. Beldeye ilişkin kanunda belirtilen önemli kararlar belediye meclisince alınmaktadır. Meclis kararları hukuka aykırılık gerekçesi ile meclise yeniden gönderilebilmektedir. Meclisin geri gönderilen kararı aynen kabul edebilmesi üye tam sayısının salt çoğunluğunun oyu ile olmaktadır. Kesinleşen meclis kararları mülki idare amirlerine gönderilerek yürürlük kazanmaktadır. Vatandaşlar için yükümlülük getiren kararların ise tebliğ ya da duyurulması gerekmektedir. Belediye meclis kararlarının hukuka uygunluğu yargısal denetime tabidir. Belediye başkanı ısrar edilerek kesinleşen meclis kararlarının iptali için 10 gün içerisinde iptal için idari yargıya başvurabilmektedir. Mülki idare amirleri de genel koşullara göre iptal davası açabilmektedir tr_TR
dc.description.abstract Municipal council is a decision-making organ of the Local Authority, democratically elected by the local people. It functions as a parliament when taking decisions in local matters set out in the relevant Act of Municipality. As such, only decisions of significance are to be made by municipal councils in specified local matters stated in the Act. The legality of Council decisions can therefore be challenged and the Council may be required to conduct a review. To re-adopt the resolution upon return, a qualified majority of two thirds is required. Once finalised, the Council decision is sent to the Local Governor's Office in order to come into force. The decisions, which impose obligations on citizens, should duly be announced or notified. Council decisions are subject to judicial review. In ten days of re-adoption the mayor is entitled to make a nullity application to an administrative court, while the Local Governor can always seek judicial review for annulment on general grounds. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Belediye Meclisi tr_TR
dc.subject Demokrasi tr_TR
dc.subject İptal Davası tr_TR
dc.subject Yargı tr_TR
dc.subject Denetim tr_TR
dc.subject Municipal Council tr_TR
dc.subject Democracy tr_TR
dc.subject Nullity suit tr_TR
dc.subject Judgement tr_TR
dc.subject Control tr_TR
dc.title Türkiye’de belediye meclisi kararlarının yargısal denetimi tr_TR
dc.title.alternative Judıcıal revıew of munıcıpal councıl decısıons ın turkey tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR58297 tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 105 tr_TR
dc.identifier.endpage 140 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster