DSpace@İnönü

Sosyal Beceri Eğitimine Katılan Psikolojik Danışman Adaylarının Görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Canpolat, Murat
dc.contributor.author Atıcı, Meral
dc.date.accessioned 2021-04-12T12:17:48Z
dc.date.available 2021-04-12T12:17:48Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation CANPOLAT M,ATICI M (2019). Sosyal Beceri Eğitimine Katılan Psikolojik Danışman Adaylarının Görüşleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(Eğitim & Psikoloji), 137 - 147. Doi: 10.18506/anemon.521631 en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjME5qRTNOdz09/sosyal-beceri-egitimine-katilan-psikolojik-danisman-adaylarinin-gorusleri
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/33440
dc.description.abstract Öz:Sosyal beceri eğitimine katılan psikolojik danışman adaylarının görüşlerinin incelendiği bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan “durum çalışması” kullanılmıştır. Araştırma Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans eğitimine devam eden öğrencilerden seçilen katılımcılarla yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan “Oturum Sonu Değerlendirme Formu” ve “Genel Değerlendirme Formu” kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Katılımcıların görüşleri elde edilen kazanım, yaşanan duygular, yaşanan farkındalıklar, yaşanan zorluklar, becerinin işlevselliği, eğitim program ve sürece ilişkin değerlendirmeler, becerinin geliştirilmesi için programa yönelik öneri şeklinde kategorilere ayrılarak sunulmuştur. Araştırma sonuçları, sosyal beceri eğitiminin katılımcıların gelişimlerine katkı sağladığını göstermektedir. en_US
dc.description.abstract Öz:In this study which examined the views of psychological counselor candidates participating in social skills training, has been used one of the qualitative research methods is “case study”. The research was conducted with the participants selected from the students attending Mustafa Kemal University Faculty of Education Guidance and Psychological Counseling. In the study, “The Final Evaluation Form” and the “General Evaluation Form” prepared by the researcher were used. The data were analyzed with content analysis. The opinions of the participants are presented in categories such as the acquisition, the feelings experienced, the awareness experienced, the functionality of the skill, the evaluation of the training program and the process, and the proposal for the program to improve the skills. The results of the research are the degree of interpretation of social skills training. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Sosyal Beceri Eğitimine Katılan Psikolojik Danışman Adaylarının Görüşleri en_US
dc.title.alternative Views of Psychological Counselor Candidates Participating in Social Skills Training en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster